ایلام-مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: ۱۸ هزار تن گندم توسط تعاونی روستایی از کشاورزان ایلام خریداری شده است.

حمیدرضا شکری در گفتگو با خبرنگار مهر از خرید بیش از ۱۸ هزار تن گندم کشاورزان مناطق شمالی استان توسط مراکز خرید تعاونی روستایی فعال در استان خبر داد.

وی افزود: تعداد ۸ مرکز خرید گندم شرکت‌های تعاونی روستایی در شهرستان‌های شمالی استان (ایوان، سیروان، چرداول وهلیلان) کار خرید گندم کشاورزان در مناطق، سرد و معتدل را انجام می‌دهند.

مدیر کل تعاون روستایی استان خاطرنشان کرد: بیشتر گندم‌های خریداری شده معمولی و مقداری نیز دوروم است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به بارش‌های سال زراعی امید است که میزان برداشت افزایش قابل توجه داشته باشد و میزان کیفیت گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته از مطلوبیت بیشتری برخوردار است.

به گفته مدیر کل تعاون روستایی، این مدیریت سعی دارد با اجرای برنامه‌های متعددی در زمینه خدمت‌رسانی به روستاییان گام‌های موثری را بردارد.

برداشت محصول کلزا

وی افزود: برداشت محصول کلزا در سال زراعی جاری در اراضی شهرستان‌های (سیروان، چرداول و هلیلان) استان ایلام آغاز شده است.

شکری عنوان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به بارش‌های بهاری و افزایش راندمان تولید کشت کلزا، انتظار می‌رود برداشت قابل توجهی نسبت به سال گذشته در این شهرستان‌ها داشته باشیم.

مدیر کل تعاون روستایی افزود: برای سهولت در تحویل کلزاهای برداشت شده کشاورزان، ۶ مرکز خرید در سطح شهرستان‌ها (سیروان، چرداول و هلیلان) شامل؛ مرکز خرید زنگوان، مانشت، آبان، معرفت، شهریور و فروردین هلیلان برای خرید کلزا تعیین شده است.

شکری در پایان خاطر نشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود در هنگام برداشت محصول حتماً در زمین‌های کشاورزی خود حضور داشته باشند و ضرورتاً از کمباین‌هایی که دارای گواهی معاینه فنی جهاد کشاورزی شهرستان هستند، برای عملیات برداشت محصول خود بهره گیرند.