گنبدکاووس- سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: امسال حداقل ۲۰۰ متقاضی از جامعه عشایری استان با هدف تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز خواستار دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد پرتانی، در مراسم تجلیل از نمونه‌های عشایری استانی و ملی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، سال گذشته ۱۴۸ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به ۲۰۰ نفر از عشایر استان پرداخت شد تا با کمترین مشکلات دام‌های خود را آماده ورود به بازار کنند.

وی افزود: گلستان جزو استان‌هایی است که بیشترین سهمیه از تسهیلات پرواربندی را به خود اختصاص داده و امسال هم پیگیر تأمین منابع اعتباری لازم برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان هستیم.

وی بیان کرد: جامعه عشایری استان گلستان هر آنچه که به عنوان درآمد دارند را در مسیر تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» هزینه می‌کنند و با وجود خشکسالی سال ۱۴۰۱، پنج هزار و ۵۰۰ تولید محصولات دامی تولید کردند.

سرپرست اداره کل امور عشایری گلستان گفت: ۶ نفر از عشایر استان در سی و هفتمین دوره شناسایی، انتخاب و معرفی برگزیدگان بخش کشاورزی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان نمونه ملی و استانی شناخته شدند.

پرتانی افزود: جامعه عشایری با وجود اینکه ۲ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما نقش مهمی در تولید محصولات دامی دارند.

وی افزود: همه مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی مدیون تلاش جامعه عشایری در تأمین محصولات دامی آن هم در شرایط سخت و با کمترین امکانات هستند.

سرپرست اداره کل امور عشایری گلستان گفت: دانش آموزان عشایری با وجود اینکه در دورترین نقاط به مرکز شهرها تحصیل می‌کنند اما جزو موفق‌ترین‌ها هستند و اسامی خیلی از آنان به عنوان نخبگان علمی، پزشکی و ورزشی مطرح است.