اصفهان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اربعین نخ تسبیح اتحاد ملت‌ها شده است و همه انسان‌ها را با هر دین و قومیتی در یک راه قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی فوقی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در برنامه همه جا کربلاست با اشاره به فلسفه زیارت اربعین اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کشش مغناطیس کربلا از اربعین شروع شده است.

وی با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) بعد از اولین اربعین بیشتر انتشار پیدا کرد، افزود: در اولین اربعین جابر که از صحابه نیز بود بر سر قبر امام حسین (ع) حضور یافت و در اربعین بعدی اهل بیت (ع) بر سر قبور حضور یافتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جهاد تبیین از اربعین آغاز شد و امروز بعد از گذشت هزاران سال شاهد تأثیرگذاری آن با حضور ملت‌ها در راهپیمایی بزرگ اربعین هستیم، ادامه داد: امروز غوغایی در عالم به واسطه قیام امام حسین (ع) در روز اربعین اتفاق افتاده و اصل قیام امام حسین (ع) و نگاه تبیینی از اربعین آغاز شده است.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) خون خود را هدیه دادند تا مردم را از هجمه رسانه‌ای و دروغ بیدار کنند و با گذشت چند هزار سال تأثیر آن را شاهد هستیم.

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه جبهه باطل در برابر پیاده روی بزرگ ملت‌ها می‌ایستد، تصریح کرد: اربعین بیدارگری خود را دارد و کشش این بیدارگری تأثیر خون سیدالشهدا (ع) و مجاهدت اصحاب با وفای امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه امروز دیگر دوستداران اهل بیت (ع) تنها شیعیان نیستند، ادامه داد: اهل تسنن، ارتدکس‌ها و دیگران کششی نسبت به اهل بیت (ع) پیدا کرده‌اند و این برای ما قابل درک است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه محله اربعینی را در سال جاری در دستور کار است، افزود: امروز شاهدیم که مردم با هر سلیقه، تیپ و نگاهی فضای شهرها و روستاهای استان اصفهان را اربعینی کرده‌اند و هر کس در حد توان خود درصدد ابراز ارادت خود به امام حسین (ع) انجام می‌دهند.

وی گفت: برنامه محله‌های اربعینی با محوریت مساجد برگزار می‌شود و هر فرد می‌تواند در حد توان خود در این طرح مشارکت کند.

حجت الاسلام فوقی با تاکید بر اینکه اربعین همه انسان‌ها را با هر دین و قومیتی در یک راه قرار داد، افزود: امنیت، پذیرایی و روند برگزاری راهپیمایی اربعین زبانزد است و این بیانگر اتحاد برای قرار گرفتن در یک مسیر است.

وی تصریح کرد: ما باید اربعین که نخ تسبیح اتحاد ملت‌ها شده است را ارج نهیم و آن را تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) حفظ کنیم.