آستارا- رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر وجود پلنگ ایرانی در منطقه سیبلی توسط عوامل حفاظت محیط زیست آستارا یافت نشده است.

محمد رضا سلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای گذشته تصاویری از پلنگ ایرانی در فضای مجازی مبنی بر اینکه تصویر فوق توسط یکی از ساکنین روستای قنبر محله سیبلی آستارا و در حیاط شخصی در هنگام مشاهده این حیوان ثبت شده است منتشر شد که با عنایت به گزارش واصله، مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با اعزام به محل و پس از بررسی میدانی چند روزه با توجه به شایعات و توضیحات ساکنین، پایش و بررسی میدانی کامل انجام و هیچگونه علائمی در محل مشاهده نکردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تاکید بر اینکه پلنگ حیوانی انسان گریز است و تا جایی که بتواند به انسان نزدیک نمی‌شود، افزود: احتمال وجود پلنگ در منطقه نفی نمی‌شود چرا که با کاهش جمعیت حیواناتی همچون گراز به دلیل کشتارهای غیر مجاز، طعمه پلنگ کاهش یافته و زمینه حضور حیوانات درنده در روستاها مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های میدانی و همچنین عدم اثبات ثبت کننده تصویر منتشر شده، وجود این حیوان در منطقه برای اداره حفاظت محیط زیست آستارا محرز نیست اما تحقیقات و بررسی مبنی بر وجود این حیوان در منطقه توسط محیط بانان این اداره ادامه دارد.

سلامی در پایان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده حیوانات وحشی با شماره ۰۱۳۴۴۸۳۱۶۰۰ حفاظت محیط زیست آستارا تماس حاصل کنند تا محیط‌بانان اقدامات لازم را انجام دهند.