بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا روز ۱۱ فروردین‌ماه سال جاری ۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی در خراسان جنوبی به فروش رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش ۳۴ درصدی سفربه استان و میزان اقامت در استان و افزایش سفرهای درون استانی را داشتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند، افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۹۷ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

وی گفت: گردشگران بیشتر از جاذبه‌های شهرستان بیرجند، طبس، فردوس دیدن کردند.

شاه‌وردی ادامه داد: از در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۴ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۸۸ مورد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان ثبت شده است و همچنین تردد وسایل نقلیه بین استانی نیز که از خارج به داخل استان آمدند نزدیک به یک میلیون و ۳۴ هزار و ۶۵۰ مورد ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: مسافران نوروزی بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان و بیرجند تردد داشتند.

وی در خصوص فروش صنایع‌دستی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز گفت: از ۲۴ اسفند تا روز ۱۱ فروردین‌ماه ۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی به فروش رسیده است.

شاه‌وردی اظهار کرد: همچنین ۳۹ سیاه‌چادر در ورودی شهرستان‌ها به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در محورهای مواصلاتی فعال هستند که ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای استان به همراه عوامل این سازمان، گفت: ۳۹ مورد ارتباط با شبکه‌های استانی و هر روز ۱۰ مورد ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری به همت شبکه خاوران در ایام نوروزی انجام شد.