سمنان- معاون راهبردی قوه قضائیه درباره سفر سی و چهارم رئیس دستگاه قضا به استان سمنان گفت: در این سفر مشکلات دستگاه قضایی استان به صورت میدانی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد صاحبکار خراسانی صبح پنجشنبه در جمع کارکنان دادسرای استان سمنان در قالب سفر استانی مسئولان دستگاه قضایی به سمنان با بیان اینکه وضعیت حوزه فناوری در دستگاه قضایی استان خوب است، تاکید کرد: کمترین چالش ها در این زمینه در استان سمنان وجود دارد.

وی درباره سفر سی و چهارم رئیس دستگاه قضا به استان سمنان، گفت: در این سفر مشکلات دستگاه قضایی سمنان به صورت میدانی بررسی می شود.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه آموزش کار با سامانه های الکترونیکی دادگستری یکی از مهمترین تاکیدات ما در دستگاه قضایی است، گفت: برای ما اهمیت دارد که بتوانیم توانمندی مان را در این زمینه ارتقا بدهیم.

صاحبکار با بیان اینکه مصاحبه و گفتگو با کارشناسان دادگستری استان سمنان پیرامون مسائل کاری از دیگر دستور العمل ها ما در سفر به سمنان است، گفت: تاکید ما به خصوص بر کار با سامانه های فناوری است زیرا تاثیر زیادی در ارتقای فناوری و عملکرد دستگاه قضایی دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل شاخص که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد این است که بتوانیم منابع مالی را اخذ و سپس تخصیص دهیم، گفت: این امر به ما کمک می کند تا زیرساخت های سامانه ای و فیزیکی را به نحو مناسبی توسعه دهیم.

معاون راهبردی قوه قضائیه با برشمردن ویژگی های مثبت این تحولات بیان کرد: منابع مالی به ما کمک می کند تا سرعت کارکرد سامانه ها بیشتر شود و در نتیجه تعاملی که مردم با دستگاه قضا دارند بهتر شود.