قم- گردهمایی تقدیر از مبلغان، مدیران و معلمان مدارس دخترانه فعال در «طرح زیست عفیفانه» استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی تقدیر از مبلغان، مدیران و معلمان مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فعال در طرح زیست عفیفانه ظهر پنجشنبه در سالن همایش‌های کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

همچنین «فاطمه جعفری فر» راهبر طرح زیست عفیفانه در استان و «زینب غلامی» از فعالین در هیئت تخصصی فرهنگیان خواهر قم به بیان نکاتی در خصوص تشریح نقاط قوت و ضعف این طرح و برنامه‌های سال آینده پرداختند.

در ادامه این مراسم از مجموعه پوسترهای نمایشگاهی «معلمم ستاره‌ام» رونمایی شد و از ۲۵۰ نفر از مدیرانی که در یک سال گذشته در طرح زیست عفیفانه تلاش و همکاری کرده‌اند، قدردانی شد.

مدیحه‌سرایی ابوالفضل فراهانی از مادحین اهل بیت (ع) و اکران مستند ۱۰۰ ثانیه‌ای «عملیات موفق و مشترک امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان در طرح زیست عفیفانه» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حجت‌الاسلام مرتضی شعبان زاده در این مراسم اظهار کرد: به اقتضای هر نسل و جامعه‌ای، طرز اندیشه، باورها و ارزش‌های آن نیز دچار تحول و تغییر می‌شود، بنابراین اقدمات فرهنگی و جامعه محور باید پیوست علمی و کتبی پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: استان قم بر اساس آمار و گزارشات مستند همواره مورد آسیب ۵۰ مقوله است که این عارضه‌ها دارای ۸ علت بوده و ریشه در تغییر سبک زندگی و باوری هر نسل به خصوص جوانان دارد.

وی ابراز کرد: گسترش فناوری و فضای مجازی موجب شده تا ۷۸ درصد مردم درگیر سکوی شبکه‌های اجتماعی خارجی و داخلی باشد و این موضوع اهمیت توسعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی در قالب رسانه را می‌طلبد.

حجت الاسلام شعبان زاده ادامه داد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی موظف است تا سبک زندگی صحیح و اصلاح آن را ترویج دهد، چراکه سبک زندگی یک زیر ساختی برای وقوع بسیاری از آسیب‌ها است.

وی افزود: رسانه مرکز شکل گیری سبک زندگی فرزندان است، بنابراین اهتمام متولیان امر آموزش به نحوه مواجهه نوجوانان و جوانان با رسانه و رفع آسیب‌ها امری حیاتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: زیر ساخت‌های پرورشی ویژه دانش آموزان و نوجوانان بایستی فراهم شود ضمن اینکه هیئت‌ها که مجمعی از همبستگی است، فرصتی مغتنم برای پرداختن به مسائل تربیتی و رسانه‌ای است.