کارشناس فوتبال گفت: پرسپولیس در دربی بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت و مستحق کسب ۳ امتیاز بازی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه ۴ مهر و در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با تک گل محمدحسین کنعانی زادگان از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

بازیکنان استقلال روحیه نداشتند

امیرحسین اصلانیان پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با دربی ۱۰۴ اظهار داشت: پرسپولیس در یکی، دو دیدار گذشته خود بازی زیبایی به نمایش گذاشته بود و در این دیدار هم عملکرد خوبی داشت در طرف مقابل تیم استقلال در هفته های اخیر با چالش هایی مواجه شده بود و از لحاظ روحی و روانی نیز بازیکنان این تیم در شرایط خوبی نبودند و مشخص بود که در یک مخمصه گیر افتاده بودند.

کادرفنی استقلال برای نباختن آمده بود

او ادامه داد: کادرفنی استقلال آماده بود که این تیم دربی را واگذار نکند و تفکرات جواد نکونام (سرمربی تیم استقلال) تا دقیقه ۸۹ جواب داد. تفکرات نکونام به این گونه بود که بازیکنان استقلال در یک سوم خط دفاعی بازی را در اختیار داشته باشند. در پایان بازی مشخص شد که پاس های بازیکنان پرسپولیس بیشتر از حریف بوده و موقعیتی هم به حریف خود ندادند.

بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال کم فروغ بودند

او افزود: پرسپولیس تا رسیدن به محوطه جریمه استقلال نمایش خیلی خوبی داشت و نبود ارونوف هم باعث شد تا این تیم در محوطه جریمه کم فروغ تر از بازی های گذشته نشان دهد. بازیکنان پرسپولیس که در خط هافبک بازی می کردند بیشتر پاس های در عرض ارسال می کردند و متأسفانه پاس های در عمق از بازیکنان پرسپولیس شاهد نبودیم و دلیل آن هم این بود که بازیکنان استقلال خیلی فشرده بازی می کردند.

تنها موقعیت استقلال تیرک دروازه جلالی بود

او تصریح کرد: تنها موقعیت استقلال همان صحنه ای بود که روی خروج اشتباه الکسیس گندوز، توپ به ابوالفضل جلالی رسید و شوت این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و کم بودن موقعیت گل استقلال نشان می دهد که حق پرسپولیس کسب ۳ امتیاز بازی بود. پرسپولیس در روزی به این پیروزی دست یافت که حال استقلال اصلا خوب نبود و در ادامه فصل نیز این ۳ امتیاز کمک زیادی به پرسپولیس خواهد کرد.

رضاییان حتی یک موقعیت هم ایجاد نکرد

پیشکسوت پرسپولیس خاطر نشان کرد: رامین رضاییان در روزی که فکر می کنم نمره فنی خوبی را هم کسب نکرد یک پنالتی به پرسپولیس داد و با توجه به عملکرد خوب این بازیکن در دیدارهای گذشته استقلال منتظر بودم تا ببینم آیا او موقعیتی برای استقلال فراهم خواهد کرد یا خیر که هیچ فرصت گلزنی روی سانترهای او برای استقلال ایجاد نشد.

نکونام از کی‌روش الگوبرداری می کند

کارشناس فوتبال افزود: با توجه به اینکه جواد نکونام در مقطعی دستیار کی‌روش در تیم ملی فوتبال بود از سبک مربیگری او الگوبرداری می کند اما یک نکته وجود دارد و آن این است که کی‌روش ابتدا تیم حریف را آنالیز می کرد و بعد بازیکنان را دفاعی می چید که من این آنالیز را در کار نکونام مشاهده نمی کنم و همین نکات کوک است که باعث تفکیک بین سرمربیان خواهد شد.

او ادامه داد: به کادرفنی پرسپولیس بابت این پیروزی تبریک می گویم که در دربی ترکیب با جسارتی را به زمین فرستادند و فکر می کنم اصلا دوست نداشتند که این بازی مساوی شود.

مربیان دنبال خرافات نباشند

اصلانیان در پایان گفت: اگر می خواهیم از فوتبال روز دنیا الگوبرداری کنیم بهتر است که به قول معروف با تمام توان تلاش کنیم. باید از نکات فنی و تاکتیکی و مثبت فوتبال روز دنیا الگوبرداری کنیم نه از خرافات و... . زمانی که یواخیم لو در تیم ملی آلمان حضور داشت می گفت زمانی که تیم با پیروزی زمین را ترک می کند من پیراهن که بر تن کرده بودم را تا بازی بعد نمی شستم و زمانی پیراهن خودم را می شستم که تیم شکست بخورد. بهتر است یک سری از مربیان در ایران هم دست از خرافات و... بر دارند.