هر چند تعدادی از پیشکسوتان استقلال از جواد نکونام خواسته اند تا به همکاری اش با این تیم ادامه دهد اما او تصمیمش را برای قطع همکاری گرفته و بعد از بازی با السد آن را عملی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در شرایطی روز دوشنبه در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف السد قطر خواهد رفت که تکلیف ادامه همکاری سرمربی این تیم مشخص نیست و این احتمال وجود دارد بعد از دیدار با السد تغییراتی در کادر فنی صورت بگیرد.

استقلالی که با شکست در دربی وضعیت نامناسبی پیدا کردند و تعدادی از هواداران جواد نکونام را تحت فشار قرار دادند تا از مسئولیت خود کناره گیری کند، شنبه شب با پادرمیانی تعدادی از پیشکسوتان با ترکیبی کامل و به همراه سرمربی خود راهی قطر شد اما بیانیه ای که باشگاه در حمایت موقت از نکونام صادر کرده بود اوضاع را پیچیده کرد.

هر چند نکونام با انتشار نامه خداحافظی تاکید داشت به همراه آبی پوشان راهی قطر نخواهد شد اما وساطتت چند پیشکسوت و مسئول باشگاه باعث شد او به همراه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره تیم را همراهی کنند.

با این حال بیانیه ای که باشگاه استقلال صادر و طی آن تاکید کرد از نکونام تا بعد از بازی با السد حمایت خواهد کرد، گام بعدی هیات مدیره و باشگاه را برای سرمربی این تیم مشخص کرد تا او تصمیمش را بگیرد. به گفته یکی از نزدیکان نکونام او بعد از بازی با السد خداحافظی خود در تیم را اعلام خواهد کرد.

هر چند رفت و برگشت های نکونام نشان داده خیلی نمی توان جدایی او را قطعی دانست اما رفتاری که باشگاه با او داشته این احتمال را تقویت می کند که این بار روی حرفش بایستد و از مسئولیت فنی آبی پوشان کنار برود. البته تعدادی از پیشکسوتان باشگاه استقلال همچنان دنبال حل و فصل مشکلات و کدورت ها هستند تا بتوانند نکونام را در این تیم نگه دارند.

به گفته یکی از مسئولان باشگاه استقلال، مذاکراتی با چند گزینه خارجی صورت گرفته و در صورتی که نکونام بر جدایی از این تیم اصرار داشته باشد، مذاکرات نهایی با گزینه جانشینی او بعد از بازی با السد انجام خواهد شد.

وضعیت باشگاه استقلال در حالی رو به آشفتگی گذاشته است که طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر تغییر مدیران هلدینگ خلیج فارس و به دنبال آن تغییر مدیرعامل باشگاه هم مطرح شد و این احتمال وجود دارد در صورت جدایی نکونام، فرشید سمیعی مدیرعامل این باشگاه هم از مسئولیتش برکنار شود.