موسیقی فیلم در اغلب فیلم های ایرانی به عنوان هنری مستقل در ساخت یک پروژه سینمایی به شمار نمی آید در حالی که موسیقی فیلم های ماندگار ، آن موسیقی هایی بوده که به طور مستقل قابل شنیدن است.

شاهین فرهت آهنگساز با بیان این مطلب در خصوص کم و کیف ساخت موسیقی فیلم درصنعت سینمای ایران به خبرنگار مهر گفت : بسیاری از آهنگسازان نامدار تاریخ سینمای جهان در اوایل دهه 1950 میلادی سبک تازه در ساخت موسیقی فیلم به وجود آوردند و به نوعی ادبیات سینمایی را به هنر موسیقی پیوند دادند و از آن پس این رشته موسیقی فیلم به عنوان عنصری مستقل در یک پروژه سینمایی تعریف شد به این معنا که این نوع موسیقی جدا از فیلم قابل شنیدن بود.

این آهنگساز در ادامه افزود : موسیقی فیلم درایران بیش از هرمسئله ای تداعی کننده فضای روایی داستان است و اغلب موسیقی متن ها به طور مستقل دارای ارزش شنیداری نیست واین درحالی است که به نظرمن یک موسیقی متن مطلوب ،آن موسیقی است که علاوه  بر روایت داستان و کارکرد در خدمت فیلم بودن بایستی موجودیت خویش را به عنوان هنری مستقل حفظ کند به عنوان مثال موسیقی فیلم هایی چون "سقوط امپراطوری روم "،"دکتر ژیواگو"،"برباد رفته"،"محمدرسول الله "و سایر فیلم های نامدار تاریخ سینمای جهان به عنوان عنصری مجزا قابل شنیدن است .

وی درادامه گفت : فضای موسیقی فیلم و میزان اهمیت به این شاخه هنری در ایران بسیار متزلزل است و باید متذکر شوم که در هیچ جشن و جشنواره ای آنگونه که باید به ارزشهای این هنر بها داده نمی شود البته آهنگسازان ما هم در برخی از موارد کم فروشی می کنند و آنگونه که باید موسیقی شایسته ای برای فیلم ها نمی نویسند.

لازم به ذکر است شاهین فرهت به تازگی ساخت موسیقی فیلم تلویزیونی "پیمان" به کارگردانی مصطفی صفاری را به پایا ن رسانده است.