تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴

همایش فرهنگی هنری "آن روزگاران یاد باد" به مناسبت هفته دفاع مقدس در قالب شب خاطره، نمایشگاه کتاب، اجرای نمایش، نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمایش فیلم تا هشتم مهرماه در حوزه هنری دایر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، واحد خبر حوزه هنری اعلام کرد تقدیر از هنرمندان عرصه دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره و کارگاههای هنری از دیگر برنامه‌های این همایش است که از 31 شهریور در فضای باز و تالاراندیشه حوزه هنری برپا شده و علاقمندان می‌توانند تا هشتم شهریور در آن شرکت کنند.

ـ فیلم مستند "دلباختگان پنهان" ساخته اکبر ناظمی فیلمساز و عکاس ایرانی مقیم کانادا در سالن کوچک حوزه هنری به نمایش درآمد.

این فیلم که بازگوی حرکت خودجوش و تلاش مردم برای پذیرایی از عزاداران شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، چهره‌ای لطیف و مهرآمیز از روزهای عزاداری ترسیم کرده و برای بینندگان کانادایی نیز به نمایش درآمده است. ناظمی مشغول تدوین فیلم مستند "خاطرات هیستینگ" است که فروش و مصرف مواد مخدر را در کانادا را به تصویر می‌کشد.

ـ کاظم چلیپا، حسین خسروجردی، ایرج اسکندری، احمد خلیلی‌فرد و غلامعلی طاهری داوران رشته نقاشی و مهرداد خطایی، هادی ضیاءالدینی، احمد نادعلیان، حسن یاقوتی و پرویز حاصلی داوران رشته طراحی چهارمین جشنواره سراسری هنر جوان هستند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری هنر جوان دهم مهرماه تعیین شده و دبیرخانه دایمی جشنواره در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، تقاطع سمیه قرار دارد.

ـ نمایشگاه آثار هنرمندان استان قم با نام "حسن یار" در ایام ماه رمضان تا 11 مهرماه در محل نگارخانه فرهنگ قم برپاست.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری و سازمان ملی جوانان قم برپا و در آن 29 اثر از حسین موسی‌زاده، هادی جعفری، امیر سجادی، حسین سامانی، مسعود صفارنژاد، فرهود مقدم، حسن رضایی، محمدعلی خفاجی، روح‌الله مقیمی، طاهره مشایخی و راحله کاشانیان در قالب خوشنویسی تاپیوگرافی، فیگور و تزئینی به نمایش گذاشته شده است.