هادی مرزبان با مثبت دانستن حضور مدیر تولید در تئاتر آن را عاملی برای سبک شدن کار کارگردان‌ها و ایجاد فرصت کافی برای پرداختن به زوایای هنری یک اثر نمایشی ذکر کرد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر به خبرنگار مهر گفت: بنده با حضور یک شخص با عنوان مدیر تولید در تئاتر موافقم. هر چه کارگردان کمتر درگیر کارهای مالی و اداری باشد، بهتر است. معتقدم در حال حاضر کارگردان‌ها به جای اینکه به خلاقیت‌های هنری خود بپردازند، درگیر مسائل اداری و تهیه مواد ساخت و صحنه و غیره هستند. اگر مدیر تولید با حیطه و وظایف تعریف شده در تئاتر حضور پیدا کند، خوب است.

مرزبان تأکید کرد: مدیر تولید باید زیر نظر کارگردان و به معنای یکی از دستیاران وی عمل کند و از کارگردان دستور بگیرد. فرق نمی‌کند از سوی مرکز هنرهای نمایشی معرفی شده باشد یا خانه تئاتر و یا تئاتر شهر، زیرا در تئاتر همه چیز باید زیر نظر کارگردان باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرق نمی‌کند مدیر تولید از سوی اداره ‌کل هنرهای نمایشی معرفی شود یا از طرف خانه تئاتر، گفت: باید به این توجه کنیم که نباید در تئاتر شغلی را بی‌جهت تعریف کنیم. مدیر تولید باید به مفهوم یکی از دستیاران مالی کارگردان و گروه باشد. نباید مشکلی جدید برای کارگردان ایجاد کنیم و مدیر تولید به عنوان مانعی بر سر کار کارگردان باشد، نظیر اتفاقاتی که در تلویزیون روی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه پروژه‌های تولید اعم از کوچک و بزرگ می‌توانند از مدیر تولید استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نمی‌توان تفکیکی بین کارها قائل شد و گفت یک کار کوچک نیاز به مدیر تولید ندارد. در تمام کارها افراد جایگاه خود را مشخص می‌کنند و معلوم می‌شود کدام یک از مدیران تولید می‌توانند امور مورد در نظر در پروژه‌های بزرگ یا کوچک را عهده‌دار شوند. اگر قرار است مدیر تولید حضور داشته باشد باید برای همه کارها آن را در نظر گرفت و به صورت قانون مدونی برای همه گروه‌ها شکل گیرد.