۷ شهریور ۱۳۸۹، ۱۴:۱۴

یک نماینده مجلس:

قاچاق مهمترین مانع رشد صنعت بازیهای رایانه‌ای است

قاچاق مهمترین مانع رشد صنعت بازیهای رایانه‌ای است

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای با تاکید بر اینکه پیشرفت عرصه تولید بازیهای رایانه ای در ایران به حمایتهای دولت و مجلس بستگی دارد، گفت: تدوین لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصویب آن، مهمترین عامل رشد و توسعه بازیهای رایانه ای در ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسلامی پناه افزود: یکی از عواملی که تولیدکنندگان بازیهای رایانه‌ای در ایران را با چالش و مشکل رو به رو کرده معضل قاچاق بازیهای خارجی است.

وی افزود: قانون قاچاق کنونی، آنطور که باید در برخورد با قاچاقچیان قاطع نیست و برای اینکه ریشه قاچاق تمامی کالاها به ویژه قاچاق بازیهای رایانه‌ای خشک شود، باید قانونی قوی و محکم در این حوزه وضع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون کنونی در حوزه قاچاق، روزنه‌های بسیاری برای فرار قاچاقچیان ازدست مجازات‌های قانونی دارد و همین موجب شده که قاچاقچیان ترس و واهمه‌ای از دستگیری و محاکمه نداشته باشند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر اکثر تولیدکنندگان داخلی بازیهای رایانه‌ای از همین ناحیه متضرر هستند و تولیدات داخلی باوجود قیمت ارزان بازیهای خارجی که به وفور در بازار یافت می‌شود، فرصت زیادی برای رشد نخواهند داشت.

اسلامی پناه با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، مهمترین راهکار تقویت تولیدکنندگان داخلی را تدوین و تصویب قانون جامع مبازره با قاچاق کالا و ارز دانست.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون حقوقی و قضایی آمادگی دارد تا درصورت ارایه لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز ازسوی دولت، آن را در اسرع وقت در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین درباره اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در جوامع امروزی گفت: این رسانه امروزه، کارکردهای بسیار مهمی در حوزه جامع پذیری کودکان و نوجوانان دارد زیرا امروزه این رسانه از مقبولیت و اهمیت فروانی در زندگی این قشر برخوردار است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی باید با پرداخت به مضامین و مفاهیم اصیلی ایرانی و اسلامی، فرهنگ بومی ایران را که آمیخته به آموزه‌های اسلامی است، به نسل کودک و نوجوان امروزی آموزش دهند. البته باید این مضامین و مفاهیم به گونه‌ای در بازی رایانه‌ای بکار برده شود که کاربر به طورغیر مستقیم و حین بازی با آن آشنا شود.

وی همچنین با اشاره به نقش بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای در سازماندهی عرصه بازیهای رایانه‌ای در کشور، افزود: بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ضمن حمایت مادی از تولیدکنندگان بازیهای رایانه‌ای، می‌تواند با ارایه موضوعات بکر و تازه که نشات گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی است، تولیدکنندگان این بازیها را یاری کند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شهریور ماه امسال در دو بخش برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.irgf.irمراجعه کنند.

کد خبر 1142466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha