۱۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۰۳

طرفه به مهر خبر داد:

17 آبان زاینده رود جاری می شود/ بارندگی راه جلوگیری از خشکی

17 آبان زاینده رود جاری می شود/ بارندگی راه جلوگیری از خشکی

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی، خروجی سد زاینده رود برای شروع کشت پاییزه در روز 15 آبان ماه جاری و پیش بینی می شود در حدود 48 ساعت بعد آب به شهر اصفهان برسد.

محمد علی طرفه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به خشکسالیهای شدید در چهار سال گذشته و کاهش 40 تا 50 درصدی میزان بارندگیها و به تبع آن کاهش حجم سد زاینده رود برنامه توزیع آب در سال آبی 90-89 با وجود فشارهای بسیار زیاد مدیریت و بر این اساس اهداف اصلی از جمله تأمین آب شرب مطمئن محقق شد.

طرفه اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده و صرفه جویی های صورت گرفته بخش صنعت نیز با تمهیداتی تأمین آب شد و باغات غرب اصفهان نیز به صورت ونش بندی (هر ماه یک هفته) آبدهی شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در ادامه سخنان خود یادآور شد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت نیرو و مصوبه ستاد مدیریت خشکسالی و هماهنگی انجام گرفته با مسئولان استان و نمایندگان کشاورزان شرق اصفهان خروجی سدزاینده رود برای شروع کشت پاییزه در روز 15 آبان ماه به نحوی افزایش می یابد که آب رودخانه زاینده رود جاری شود و پیش بینی می شود در حدود 48 ساعت بعد آب به شهر اصفهان برسد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم برنامه ابلاغی و اجرایی توزیع آب در سال گذشته حفظ و ذخیره آب سد زاینده رود بود که تا از این طریق بتوان برای کشت پاییزه حق‌آبه، حقابه داران شرق اصفهان را نیز به آنان تخصیص داد.

طرفه در پایان شرط حفظ حیات زاینده رود و جلوگیری از خشک شدن مجدد رودخانه را نزولات آسمانی و بارشهای پاییزی عنوان دانست و گفت: حجم سد زاینده رود در زمان باز شدن آب حدود 375 میلیون متر مکعب است.

کد خبر 1452498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha