به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام محمدرضا زیبایینژاد در مراسم گرامیداشت دهه اول محرم در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران، در سخنانی اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی را به یک خیمه مدور تشبیه کنیم، عمود خیمه ولایت و امامت است.
وی افزود: اگر این عمود نباشد، جامعه، اسلامی نیست؛ هر چند که افراد، مسلمان هستند.
زیبایی نژاد خانواده را به عنوان از ریسمانهایی تشبیه کرد که خیمه جامعه اسلامی را مستحکم میکند و ادامه داد: خانواده آینه تمام نمای جامعه است و اگر خانواده خوب باشد جامعه خوب است و اگر خانواده بد باشد جامعه بد است.
وی غفلت بزرگ در حکومت اسلامی را غفلت از خانواده دانست و بیان داشت: در تربیت جنسی افراد و عفاف و حجاب برای همه جا برنامهریزی میکنیم اما تربیت جنسی باید از خانواده شکل بگیرد.
عدم اجرای درست نقش خانواده، مکمل های دیگر را نمی تواند موفق کند
مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، یادآور شد: اگر خانواده نقش خود را به درستی انجام ندهد، مکملهای دیگر چندان نمیتوانند موفق باشند.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت "احساس تقرب الی الله" و "تقرب الی الله" اظهار داشت: گاهی اوقات با بعضی مسائل مانند یک موسیقی احساس تقرب الی الله به برخی افراد دست میدهد اما آیا این احساس، همان تقرب الی الله است؟
زیبایی نژاد معیار حقیقی بودن تقرب الی الله از نظر روایات را انطباق آن بر نشانههای الهی دانست و گفت: سیستم آموزش و پرورش جهانی تلاش میکند تا مرزبندی میان مومن و کافر را از میان بردارد و چنین القا کند که معیاری برای حق و باطل وجود ندارد، اما از نظر جهانبینی الهی معیار حق و باطل وجود دارد و این گونه نیست که حرف همه صحیح باشد.
وی تلاش سیستم آموزش و پرورش جهانی را ولایت کفار برای همه برشمرد و بیان داشت: جنگ بین حق و باطل برای این بوده است که ما ولایت کفار را نپذیریم.
مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با بیان اینکه باید میان مومن و گناه مرزبندی وجود داشته باشد، تصریح کرد: ممکن است مومن غفلت کند اما باید همت کند که گناه فرهنگ زندگیاش نشود که این خود بدتر از گناه است.
وی اضافه کرد: تبدیل شدن گناه به فرهنگ و توجیه آن موجب می شود که گناه تعریف خود را از دست بدهد.
زیبایی نژاد در ادامه گفت: در میان گناهان که مرزبندی مومن با آنها مهم قلمداد شده است، دو چیز مهم است که یکی مال حرام و دیگری روابط جنسی حرام است.
وی با بیان اینکه عفت به معنای خویشتن داری در برابر امور شبههناک است، "عفت بطن" و "عفت فرج" را از موارد مورد تاکید در مرزبندیهای مومن دانست و ادامه داد: عفت بطن خویشتن داری در برابر مال حرام و عفت فرج خویشتن داری در برابر روابط جنسی حرام است.
مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سئوال که تطبیق عفت بطن بر زندگی چگونه است، اظهار داشت: باید ببینیم تا چه اندازه در ساعت اداری کمکاری میکنیم و با این توجیه که مبلغ دستمزد اندک است به موضوع قرارداد عمل نمیکنیم.
ابعاد وجودی انسان در هم تنیده شده و بر هم تاثیر دارند
وی با اشاره به تاثیر مال حرام و با بیان اینکه ابعاد وجودی انسان در هم تنیده است و این ابعاد نسبت به هم تاثیر و تاثر دارند، گفت: کسب مال حرام در قوم حضرت شعیب سبب شد تا آنها سخن حضرت شعیب را نفهمند.
زیبایینژاد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا برای مردم سخنرانی و خود را معرفی کرد، ادامه داد: مردم در برابر سخن امام حسین(ع) گفتند، ما این سخن را نمیفهمیم، امام حسین(ع) نیز فرمود، سخن من به گوش آنها میرسد ولی در دلشان تاثیر ندارد.
قم - خبرگزاری مهر:مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، وابسته به مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران، خانواده را آینه تمام نمای جامعه دانست و اظهار داشت: در برنامهریزیهای عفاف و حجاب از خانواده غفلت شده است.
کد خبر 1472891
نظر شما