۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۴

مجاهدی مطرح کرد:

انتقاد از انحرافی که در مسیر شعر برخی شاعران جوان بوجود آمد

انتقاد از انحرافی که در مسیر شعر برخی شاعران جوان بوجود آمد

قم - خبرگزاري مهر: پدر شعر آئینی کشور گفت: امروز متاسفانه انحرافی که در مسیر شعری برخی از شاعران جوان رخ داده خوراک تفکر طالبانسیم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی مجاهدی شامگاه سه‌شنبه در همایش طلیعه ولایت که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با انتقاد از اشعار پر آسیب آئینی معاصر اظهار داشت: در دیداری که روزهای گذشته با مسئولان و دست اندرکاران چاپ و نشر کتاب داشتم، 500 مورد اشکال محتوایی که در کتابهای شعر آئینی وجود داشت را متذکرم شدم که آن‌ها هم همه موارد را پذیرفتند.

وي ابراز داشت: اینگونه مسائل نباید در جمهوری اسلامی دیده شود و در برخی مواد چاپ اشعاری به اسم شعرهای آئینی بسیار بد و قابل جبران نیست.

گاهی یک بیت شعر کار یک کتاب را می‌کند

اين شاعر آئيني با بیان اینکه گاهی یک بیت شعر کار یک کتاب را انجام می‌دهد افزود: امروز متاسفانه انحرافی که در مسیر شعری برخی از شاعران جوان رخ داده خوراک تفکر طالبانسیم شده است.

وی ادامه داد: در دیوان برخی از اساتید بزرگ شعر فارسی نیز برخی از موارد ناردست دیده می‌شود و آن‌ها سعی می‌کردند برای اینکه جایگاه پیامبر اکرم (ص) را والا و ویژه نشان دهند نسبت به ساحت سایر انبیاء الهی جسارت می‌کردند و مقام آنها را کوچک می‌شمردند که قطعاً رسول اکرم(ص) به این امر راضی نیستند. ­­­

مجاهدي ادامه داد: در مقابل برخی شاعران دیگر بوده‌اند که اشعاری رسا و در خور شأن ائمه اطهار(ع) سروده‌اند که تازگی و لطافت آنها در طول قرون مختلف همچنان باقی مانده است.

وی ابراز داشت: شعر کلامی موزون و معنوی است و برداشت‌های مختلف از یک شعر به دلیل فطرت‌های مختلف انسان‌هاست و هرکس به تناسب ذوق و قریحه خویش و دانشی که در طول زندگی کسب کرده از آن استفاده می‌کند.

کد خبر 2002322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha