به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم ستاد سید محمود میرفیضی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم در اختتامیه همایش ملی یکروزه تفرجگاه ها، نظم وامنیت اظهار داشت: چشم انداز پژوهشی ناجا در افق 1404 مجموعه ای است دانش محور، آینده پژوه وبهره مند از سامانه های علمی- تحقیقاتی که ضمن توانایی کشف و درک به موقع و صحیح نیازهای دانشی و علمی و فناوری به عنوان الگویی علمی و مناسب برای پلیس کشورهای اسلامی تجلی یافته و به علاوه از مرجعیت علمی در حوزه امنیت عمومی و انضباط اجتماعی نیز برخوردار باشد.
رئیس همایش ملی تفرج گاه ها و نظم و امنیت افزود: سازمان برآن شد تا با استفاده از تمام ظرفیت علمی کشور و حتی بین المللی مطالعات و پژوهش های خود را ثبت و ضبط نماید که سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا این وظیفه را به عهده گرفته است.
وی ادامه داد: در این سازمان برای دستیابی به یک شبکه تولید دانش در ابعاد مختلف و پاسخگویی به نیازهای حال و آینده و تامین زیرساخت های لازم برای استقرار یک سامانه علمی وپژوهشی و با استفاده از توان و قابلیت پژوهشگران درون و فراسازمانی ضرورت ایجاد دفاتر تحقیقات دراستان ها احساس شد و با تشکیل این دفاتر در واقع یک اطلس امنیتی با پشتیبانی علمی شکل گرفت و برای هر یک از استان ها با توجه به حوزه جغرافیایی ماموریتی انتخاب شد.
میرفیضی اظهار داشت: در حقیقت زمانی می توان گفت تفرجگاه ها می توانند اوقات فراغت مردم را پربار و دلنشین کنند که نظم وامنیت در آنها برقرار و پایدار باشد.
وی تصریح کرد: انتظار می رود مخاطبان واقعی همایش که اقشار مختلف جامعه هستند آسیب هایی که متوجه تفرج گاه ها است را بهتر بشناسند و مدل های تعاملی خود را با مشتریان شان بهتر طراحی کنند، سهم و حقوق سازمان خود را در حوزه مدیریتی خود بهتر بشناسند و جایگاه واقعی امنیت در مقوله مورد مطالبه آحاد جامعه را بهتر درک کرده ودر گسترش آن نقش آفرینی داشته باشند.
نشاط حقیقی برای انسان یاد خدا است
نماینده ولی فقیه دراستان گفت: بهترین چیزی که برای انسان نشاط حقیقی می آورد یاد خدا است و آن چیز که امنیت واقعی به انسان می دهد واو را آرام می کند ایمان به خدا و یاد اوست.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی اظهار داشت: برخی فکر می کنند که اسلام دین غم واندوه است و با شادی و شادمانی مخالف است ولی اساسا شرع مقدس انسان با شادی مخالف نیست.
امام جمعه گرگان بیان داشت: شادی در دنیا خالص نیست چون در دنیا شادی همراه خود غم دارد و شادی خالص مربوط به روز قیامت است و خداوند در قرآن بهشت خود را با انواع شادی ها نظیر باغ، بوستان، جویبارها وهمسران پاک ونیکو معرفی کرده است.
وی ادامه داد: شادی از ضرورت های زندگی است و اسلام با شادی مخالف نیست بلکه شادی و نشاطی که در اسلام وجود دارد با محدودیت هایی همراه است چون نباید در آن لغو و بیهودگی و گناه باشد چرا که اگر در شادی لغو بیهودگی باشد دیگر آن شادی نیست.
نظر شما