۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۲۳

خرم بیان کرد:

بسیج با نیاز سنجی علمی وارد اردوهای جهادی شد/ اعزام 2 هزار دانشجو به مناطق محروم گیلان

بسیج با نیاز سنجی علمی وارد اردوهای جهادی شد/ اعزام 2 هزار دانشجو به مناطق محروم گیلان

رشت – خبرگزاری مهر: جانشین سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه بسیج با نیاز سنجی علمی وارد اردوهای جهادی شده است، گفت: دانشجویان بسیجی با ورود به مناطق محروم و لمس محرومیت ‌ها می‎توانند مدیران کارآمدی برای آینده باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت خرم ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت برگزاری همایش "رسم هجرت" و آغاز اردوهای جهادی افزود:  اردوهای جهادی یک حرکت دسته جمعی با موقعیت‌ های علمی و اجتماعی برای امور اصلاحی، طی یک برنامه کوتاه مدت است.

وی همچنین با اعلام اینکه وظیفه ذاتی در بسیج حفظ ارزش‌ های نظام است، اظهارداشت: اعضای عضو بسیج دانشجویی بدون هیچگونه انگیزه مالی در مناطق محروم فعالیت می‌ کنند.

جانشین بسیج دانشجویی گیلان گفت: از دوران هشت سال دفاع مقدس تاکنون در هر عرصه ‌ای به ویژه جنگ نرم، بسیج با نیاز سنجی علمی وارد اردوهای جهادی شده است.

وی در ادامه ساختن نیروهای فکری و معرفتی و ورود به عرصه طرح ولایت را از وظایف بسیج دانشجویی دانست و افزود: این نیروهای فکری و اجرایی به عنوان مدیران آینده هستند.

 تشکیل نخستین قرارگاه جهادی منطقه‌ای در روستاهای دیلمان

مسئول گروه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه مناطق محروم با مدل عدالت در پیشبرد اهداف انقلاب بسیار تاثیر گذار است، از تشکیل نخستین قرارگاه جهادی منطقه ‌ای در روستاهای دیلمان خبر داد.

علی فتحی با ارائه گزارشی از عملکرد گروه جهادی شهید میرزا کوچک در ایام نوروز امسال افزود: جمعی از جهادگران این گروه در روستای یرشلمان بخش دیلمان شهرستان سیاهکل به مدت یک هفته در عرصه‌ ‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی به فعالیت پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه مزبور با هماهنگی بسیج سازندگی کشور و بسیج دانشجویی استان  در روستای یرشلمان تاسیس شده است، اظهارداشت: طی برنامه‌ریزی های سه تا پنج ساله محرومیت ‌ها و مشکلات مردم منطقه با فعالیت دانشجویان جهادی و همکاری مسئولان رفع خواهد شد.

مسئول گروه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه هدف از تشکیل قرارگاه جهادی یک قدم بالاتر از اردوهای جهادی ورود به جنگ نرم با همان گفتمان هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: اردوهای جهادی کار مستمر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بهداشتی و غیره است که در روستاهای محروم، انجام می‌شود.

اعزام 2 هزار دانشجو به مناطق محروم گیلان

مسئول کانون سازندگی و کارآمدسازی گیلان نیز در این نشست از اعزام دو هزار دانشجو در قالب اردوهای جهادی طی تابستان امسال به مناطق محروم استان خبر داد.

حسین حیدریان با بیان اینکه این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: با توجه به اینکه 80 درصد برنامه ‌های اردوهای جهادی در تابستان برگزار می ‌شود، ثبت نام از علاقه مندان از 26 اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری همایش رسم هجرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، انجام می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اعزام به مناطق محروم از اول تیر آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، اظهار داشت: آمار نشان می‌ دهد هر ساله  35 درصد از خواهران و 65 درصد برادران بسیجی در این اردوها شرکت می‌ کنند.

مسئول کانون سازندگی و کارآمدسازی گیلان گفت: اردوهای جهادی یک حرکت دسته جمعی از جوانان، نوجوانان، طلبه ‌ها و قشرهای خاصی از مردم است که بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی خویش در بازده زمانی خاصی در بین مردم و مناطق محروم حضور پیدا می‌ کنند.

وی ثبت تجربیات شغلی، مهارت‌ها و تقویت توانمندی دانشجویان به صورت گروهی در اردوهای جهادی و کاهش هزینه‌ های عمرانی دولت و تسریع در انجام امور را یکی از نقاط قوت فعالیت بسیجیان پر تلاش عنوان کرد و افزود: جوانان بسیج سازندگی سفیران کار و تلاش و جهادگران عرصه سازندگی هستند.

حیدریان همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه عمران، بهداشت و درمان، فرهنگی و علمی از کارگروه ‌های اردوهای جهادی تصریح کرد: مرمت مدارس، مساجد، سرویس‌ های بهداشتی، فاضلاب و غیره از فعالیت‌ های اردوهای هجرت در بخش عمرانی است.

وی در ادامه  به برنامه نوروزی این کانون اشاره کرد و یادآورشد: در ایام نوروز امسال 200 دانشجو در قالب شش گروه جهادی به روستاهای محروم گیلان در ایام نوروز اعزام شدند.

کد خبر 2055996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha