به گزارش خبرنگار مهر، حسین فدایی شامگاه یکشنبه در همایش ولایت و بصیرت که در مسجد حضرت امیر (ع) گرگان برگزار شد با بیان این که سرمایه اصلی این انقلاب تکیه بر خدا ، اسلام و مردم بود، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام نظریه پردازان غرب متحیر شدند و 100 سال تحلیل ها و مطالعات آنان بر باد رفت.
وی تصریح کرد: آن چه باعث شکل گیری نظام اسلامی در صدر اسلام شد وجود شخصیت پیامبر اکرم (ص) است و اصحاب و یارانی که لبیک گوی آن حضرت بودند.
فدایی بیان کرد: آن چه می خواست مانع حرکت پیامبر (ص) و همچنین پیشرفت نظام اسلامی در آن زمان شود از داخل شبه جزیره عربستان بود و مخصوصا کسانی که از نزدیکان پیامبر (ص) در آن زمان بودند راه خود را از پیامبر اکرم جدا کردند.
وی ادامه داد: مسیر انقلاب و نظام اسلامی طی شد تا خرداد سال 42 که مرد بزرگ الهی و جانشین امام زمان (عج) آمد و در شرایطی که بعد از جنگ دوم جهانی، قدرت، دنیا را بین دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بود و هر صدای حق طلبانه ای در هر گوشه ای از این جهان بلند می شد خاموش می کردند، روشنفکران داخلی بر این باور بوند که نمی شود حرکت انقلابی و حق طلبانه ای داشت مگر این که به یکی از این قدرت های بلوک شرق یا غرب وابسته بود.
فدایی تصریح کرد: وقتی حرکت امام در سال 42 با آن وضعیت مواجه شد آمریکائیها با حرکت امام مخالف بودند و می گفتند که دین، ارتجاع سیاه است و شوروی می گفت، دین افیون جامعه است، چون حرکت انقلاب ناب را بر نمی تافتند.
وی افزود: اما ادامه تفکر آمریکائیها در داخل، افراد و گروه هایی مانند جبهه ملی و نهضت آزادی بودند که قائل به دین حداقلی بودند و می گفتند دین از سیاست جداست و هر حرکت انقلابی در داخل که می خواهد صورت بگیرد باید پشتوانه خارجی داشته باشد.
وی بیان کرد: گروه هایی مانند مجاهدین خلق و گروه های چپ عقیده داشتند که هیچ حرکت انقلابی ای در هیچ جای جهان اگر ماهیت دینی داشته باشد به نتیجه نمی رسد، چون علمی نیست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ایران در ادامه افزود: آیا این جریان ها حرفشان درست بود و به نتیجه رسید؟ یا حرکت ملت ایران که در راس آن امام خمینی (ره) قرار داشت به نتیجه رسید و حقانیت خود را ثابت کرد؟ 22 بهمن 57 تمام تئوری های تحلیل گران غربی، بر باید رفت و انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
بعضی جریان های همراه اول انقلاب، باطن انقلاب را باور نداشتند
فدایی بیان کرد: همان جریان هایی که در اول انقلاب وجود داشتند در ابتدای انقلاب در ظاهر امام (ره) را همراهی کردند ولی در باطن انقلاب را باور نداشتند، مرحوم بازرگان نتوانست خود را با امام (ره) و انقلاب همراه کند چون فکر واندیشه او متاثر از اندیشه لیبرالی و سکولاریسم بود، وی نتوانست بفهمد که این انقلاب متکی بر اسلام است و جوهر و ذات حاکمیت الهی بر سرنوشت بشر اصالت دارد.
وی عنوان کرد: مردم در اول انقلاب پاسخ چریک های فدایی، مارکسیست ها و گروه های خلقی که در نوار مرزی کشور دست به اسلحه بردند را دادند ولی عده ای زیرکی کردند و داخل جریان انقلاب شدند و خود را به عنوان یاران انقلاب جا زدند که قطب زاده و بنی صدر از آن جمله بودند.
وی افزود: علاوه بر توطئه سازی هایی که در اول انقلاب شکل گرفت عده ای تلاش کردند در مقابل رهبری امام (ره) رهبر سازی و در مقابل مرجعیت امام (ره)، مرجع سازی کنند و داستان خلق مسلمان شکل گرفت، ولی مردم متوجه شدند و توطئه خنثی شد.
فدایی تصریح کرد: بعد از مدتی عده ای روی موضوع قائم مقام امام (ره) کار کردند، البته مومنین با انگیزه درست این موضوع را مطرح کردند ولی برخی توطئه داشتند و دفتر آقای منتظری آن زمان مرکز تجمع نیروهای شکست خورده و واخورده و دست رو شده شد، ولی سرانجام امام امت با تدبیر توطئه را خنثی کرد و بیانیه معروف خود را در تاریخ ششم شهریور سال 68 صادر کردند و گفتند که من آقای منتظری را برای رضای الهی و برای این که خیانت به مردم نشود کنار می گذارم ، لذا این مانع هم نتوانست جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد.
وی جنگ هشت ساله دفاع مقدس را توطئه دیگر دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمنان این کشور جنگ را برای عدم پیشرفت کشورمان به ما تحمیل کردند و چه سرمایه های بزرگ اقتصادی و اجتماعی این کشور آسیب دید و والاتر از آن انسان های والایی که به شهادت رسیدند.
وی افزود: بعد از گسترده شدن ابزارهایی چون اینترنت و ماهواره دشمنان شروع به مدل سازی کردند و به اعتقاد من از الگوی انقلاب اسلامی فاصله گرفتند و آن را تئوریزه کردند که اگر می خواهید این نظام را از بین ببرید باید مردم را در مقابل مردم قرار دهید و حرکت و جنبش های اجتماعی شکل دهید که مایه آن انقلاب های مخملی است.
فدایی در ادامه توطئه 18 تیر 78 را از توطئه هایی دانست که توسط عده ای از درون نظام و با امکانات و پول نظام در دفتر نهاد ریاست جمهوری و مرکز مطالعات استراتژیک پایه گذاری شد و بسیاری ازاین افراد که در این مرکز بودند به عنوان بورسیه به خارج کشور رفتند و ایده پرداز شدند، در ادامه نیز قتل های زنجیره ای و توطئه های امنیتی را سامان دادند.
وی بیان کرد: 18 تیر 78 عده ای به عنوان دانشجو در میادین اصلی تهران آمدند و شعارهایشان نقض و لغو شعارهای اول انقلاب و توهین به مقدسات بود واین افراد از درون نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور حمایت می شدند که لطف خدا و عنایت رهبری و وحدت مردم در کنار تبعیت آنان از رهبری مانع به بار نشستن این توطئه شد.
هدف از توطئه های دشمنان نظام، پایان دادن به خط و راه امام بود
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ایران گفت: این افراد و دشمنان این نظام دست از توطئه برنداشتند چون می خواستند که ایران مستقل نباشد و پیشرفت نکند و به دستاوردهای علمی نرسد و می خواستند راه و خط امام به پایان برسد و ناکارآمدی دین را در این نظام ثابت کنند.
وی افزود: ما در انتخابات 88 مشارکت عظیم مردم را داشتیم و این مشارکت عظیم تودهنی بزرگی به نظام سلطه بود ولی در ادامه دشمنان داخلی و خارجی فتنه را طراحی کردند.
فدایی اظهار کرد: اگر مروری بر اسامی کسانی که در 22 خرداد 88 مقابل ملت ایران ورهبر ی ایستاده اند داشته باشیم و رابطه این ها را با خارجی ها دریابیم ، با مقایسه ای این فراد و کسانی که سال 42 مقابل امام بودند، متوجه می شویم خط فکری این افراد همان سکولاریزم، لیبرالیزم و جدایی دین از سیاست است.
مردم کشور دنبال آزادی ، استقلال و کرامت انسانی هستند
فدایی با بیان این که در حال حاضر هم همین افراد مقابل انقلاب ایستاده اند و نمی خواهند مسیر رو به تکامل انقلاب طی شود گفت: این مسائل مربوط به جناح ها ، گروه ها و سیاسیون است که تعدادشان قابل توجه نیست ولی قاطبه مردم دنبال آزادی ، استقلال ، عدالت ، کرامت انسانی و ظلم ستیزی هستند.
وی افزود: در دولت های مختلف بعد از انقلاب شعارهایی مانند سازندگی، توسعه سیاسی و عدالت مطرح شد که ظاهرا به عنوان ضد گفتمان انقلاب نبودند ولی وقتی به قدرت می رسیدند آرام آرام این گفتمان ها را تئوریزه می کردند ورفتارهای خود را هم توجیه گفتمانی می کردند.
فدایی تصریح کرد: در زمان آقای احمدی نژاد یک بازگشتی به شعارهای اولیه انقلاب مانند عدالت شد ولی پس از دوره اول ریاست جمهوری، یا از ویژگی های قدرت بود و یا سیاست و حقه بازی اطرافیان که فرصت سوزی شد و بحث های گفتمان ایرانی در مقابل اسلامی مطرح شد و گفتمان انسان کامل مطرح شد که در نهایت انسان کامل در کلام ایشان منتهی به هوگو چاوز شد.
وی بیان کرد: ظاهرا تاریخ خونبار تشیع در طول تاریخ باید با مجاهدت های بسیار به ثمربرسد تا بتواند مسیر رو به تکامل خود را طی کند تا زمینه ظهور حضرت حجت فراهم شود.
نظر شما