۷ بهمن ۱۳۸۴، ۱۹:۱۸

ايرج رامين‌فر در گفتگو با "مهر":

بردن جايزه برايم ملاك نيست

بردن جايزه برايم ملاك نيست

طراحي صحنه حرفه من است و به آن عشق مي‌ورزم و سختي‌هاي آن را مي‌پذيرم. بردن جايزه هم به صورت انفرادي برايم ملاك نيست و اگر مجموعه فيلم موفق شود احساس رضايت مي‌كنم.

ايرج رامين‌فر، طراح صحنه سينماي ايران، در گفتگو با خبرنگار سينمايي "مهر" در مورد آثاري كه در جشنواره دارد گفت: "فيلم‌هاي "پرونده هاوانا" ساخته عليرضا رئيسيان كه نامش به "پرونده تهران" تغيير كرده و "شاهزاده ايراني" به كارگرداني محمد نوري‌زاد را در بخش مسابقه جشنواره امسال دارم و فيلم‌هاي "يك شب" و "آفسايد" نيز در بخش‌هاي غيررقابتي شركت مي‌كنند."

وي در ادامه افزود: "كارهاي طراحي صحنه آثار تاريخي دشوار است و هميشه سعي مي‌كنم آثاري را قبول كنم كه ويژگي‌هاي زيادي براي كار در قسمت طراحي داشته باشند. "شاهزاده ايراني" نيز داراي چنين ويژگي‌هايي بود و اين آثار تاريخي به علت ساختن دكورها و لباس و ابزار قديمي كاري دشوار است و اترژي و توان زيادي از انسان مي‌گيرد. فيلم‌هاي معاصر و امروزي هم كه اين كارها را نياز تدارد، نيازمند توان فكري و ذهني مناسب است."

رامين‌فر خاطرنشان كرد: "به هر حال اين كار حرفه من است و به آن عشق مي‌ورزم و بايد سختي‌هاي آن را بپذيرم و اعتقاد دارم بايد فيلم‌هايي كه در آن كار كرده‌ام خوب ديده شود. بردن جايزه به صورت انفرادي برايم چندان ملاك نيست و اگر مجموعه فيلم موفق شود آن وقت احساس رضايت مي‌كنم. ايرادها و نقاط ضعف كار من در حوزه طراحي صحنه اگر با دليل و منطق مطرح شود، مي‌تواند كارساز و مهم باشد و جشنواره بهترين فرصت براي آشكار شدن نقاط ضعف و قدرت يك فيلم از هر لحاظ است."

کد خبر 281816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha