۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲

آیت الله میرعمادی در جلسه تفسیر قرآن مطرح کرد:

پدیده ها و نظم هستی نشانه اراده خداوند است/ راههای بیداری مشرکان

پدیده ها و نظم هستی نشانه اراده خداوند است/ راههای بیداری مشرکان

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تمام پدیده های هستی و نظم و انضباط خاص و تدبیر فوق العاده آنها نشانه اراده خداوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر آیه ۴۰ سوره فاطر اظهار داشت: قرآن در بخشی از آیات مسائل اعتقادی و بطلان روش های کافران و مشرکان را به صورت منطقی بیان کرده است.

وی به انواع توحید اشاره کرد و افزود: توحید ذاتی اولین نوع توحید و به معنی یکتا بودن ذات خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد توحید صفاتی را دومین نوع توحید دانست و ادامه داد: این نوع توحید به معنی این است که صفات خداوند عین ذات اوست.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه توحید در عبادت و استعانت سومین نوع توحید است، تصریح کرد: توحید افعالی چهارمین نوع توحید و به این معنی است که خداوند متعال در کارهایش مستقل و شریکی ندارد که چند نوع دارد.

وی عنوان کرد: توحید در خالقیت، توحید در رازقیت، توحید در مالکیت و توحید در ربوبیت انواع توحید افعالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بیشترین اختلاف موحدان با مشرکان در توحید در عبادت، توحید در خالقیت و توحید در ربوبیت است، خاطرنشان کرد: این سه نوع توحید بیشتر مدنظر قرآن بوده و اعتقادات مشرکان را نفی می کند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مقصود توحید در ربوبیت این است که تدبیر امور هستی به دست خداست، یادآور شد: لازمه توحید در ربوبیت، توحید در مالکیت و لازمه توحید در مالکیت، توحید در خالقیت است.

وی با اشاره به اینکه برای اثبات خالقیت یک شخص دو دلیل عقلی مدنظر است، افزود: باید خود شخص ادعا کند همچنین مخلوق چیزی داشته باشد که بر خالق بودن شخص دلالت کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه تاکنون هیچکس به غیر از خدای متعال ادعای خالقیت این دنیا را نداشته است، ادامه داد: همچنین تمام پدیده های هستی و نظم و انضباط خاص و تدبیر فوق العاده آنها نشان می دهد که اراده کننده یک نفر بیشتر نیست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه قرآن دو انگیزه و دلیل شرک در خالقیت و ربوبیت می داند، تصریح کرد: مکر و نیرنگ و تهدید و تتمیع باعث شرک در خالقیت و ربوبیت می شود.

وی به راه بیدار کردن مشرکین از نظر قرآن اشاره کرد و بیان داشت: قرآن می گوید ابتدا با سوال به آنها تلنگر بزنید اگر جوابگو نبود در مرحله دوم هشدار دهید و از عواقب و تبعات شرک برای آنها بازگو کنید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: سومین راه بیداری مشرکان یادآوری مسیرهای اشتباه و غلط است

 
کد خبر 2858558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha