۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

۹۲۳ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در زنجان تشکیل شد

۹۲۳ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در زنجان تشکیل شد

زنجان - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماه سالجاری تعداد ۹۲۳ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این اداره تشکیل شده است.

مرتضی ممیزی در گفتگو با خبرنگار مهر به تعداد پرونده های ارجاع شده طی ۱۱ ماه سالجاری به تعزیرات حکومتی استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی ۱۱ ماه سالجاری تعداد ۹۲۳ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۹۲۵ پرونده مختومه شده است، گفت: بیشترین کالای قاچاق در خصوص پوشاک و البسه بوده که در سه ماهه پایانی سال ۹۴ افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تاکید کرد: در جدیدترین کشف صورت گرفته پنج تن البسه قاچاق در زنجان کشف و ضبط شده است.

ممیزی میزان جریمه نقدی پرونده های قاچاق را ۸۷ میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی را رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه عنوان کرد و افزود: این اداره در سه حوزه وظایف خود را انجام می دهد.

وی رسیدگی به تخلفات اعم از گران فروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف کنندگان انجام می شود را از جمله وظایف این اداره ذکر کرد.

ممیزی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد، گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.

کد خبر 3576901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha