۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان:

آموزش حقوقی ۳۰ هزار مددجوی کردستانی/ فقرا محل آزمایش اغنیاء هستند

آموزش حقوقی ۳۰ هزار مددجوی کردستانی/ فقرا محل آزمایش اغنیاء هستند

سنندج-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان، از آموزش حقوقی بیش از ۳۰ هزار نفر از مددجویانی تحت پوشش این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد کردستان، قنبر موسی نژاد در جلسه انعقاد تفاهم نامه با مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه گفت: تفاهم نامه با هدف مضاعدت حقوقی و ارائه خدمات رایگان به مدجویان تحت پوشش این نهاد منعقد میگردد و این نهاد تلاش میکند با استفاده از این ظرفیت، حق و حقوق ضایع شده مددجویان و افراد نیازمند را احیاء کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مددجویان بدلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود و سردرگمی در پیچ و خم­ های اداری به محض روبرو شدن با مشکلات حقوقی و قضایی قادر به احقاق حق و حقوق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه گشته و بعضاً حقوقشان از دست می‌رود.

وی افزود:  با توجه به اینگونه موارد کارشناسان حقوقی این نهاد به عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومین، به جهت حـمایت از مـددجویان مورد حمایت و سـایر افـراد نیازمند که از بضاعت علمی و مالی لازم برخوردار نیستند، با در نظر گرفتن مقررات، ضمن راهنمایی و مشاوره، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی خانوادهها بوده ‌و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش می. کنند

به گفته وی در طول ۳ سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از طریق این نهاد آموزش حقوقی داده شده اند و همچنین بیش از ۵۰ هزار خانوار در زمینه مشکلات حقوقی غربالگری شده اند و کسانی که در زمینه حقوقی و قضایی دارای مشکلاتی  بوده اند شناسایی و جهت رفع آن از طریق مراجع قضایی اقدام شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان ادامه داد: موضوعات مرتبط با  طلاق،   زندانی بودن سرپرست، فوت سرپرست و مباحث مربوط به ارث و میراث، حضانت فرزندان و غیره از جمله مسائل و مشکلات حقوقی مددجویان است.

موسی نژاد بیان کرد: مشاوره‌های عمومی و حقوقی، تهیه دادخواست و شکوائیه، معرفی به وکلای نیکوکار، معرفی به مرکز مشاوره قوه قضائیه،   دوره‌های آموزشی حقوقی، معرفی به شوراهای حل اختلاف ویژه مددجویان، برخورداری از حق‌التحریر در اسناد رسمی از جمله خدمات حقوقی رایگان به مددجویان است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه های حل مشکلات حقوقی مددجویان، معرفی آنان به وکلای نیکوکاراست، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان همکاری میکنند، که این افراد با اقدام خیرخواهانه خود بصورت رایگان مشکلات مددجویان و نیازمندان را پیگیری مینمایند و به افراد نیازمند معاضدت حقوقی رایگان ارائه میدهند.

وی اظهارداشت: مددجویان تحت پوشش این نهاد،   جدای  از مشکلات مادی و محرومیت های اقتصادی از نظر فرهنگی، فکری، حقوقی، مشاوره ای و اجتماعی نیز نیازمند کمک و یاری هستند و سیاست امداد بر این است که مشکلات مددجویان از زوایای مختلف بررسی و رفع شود.

وی اظهار کرد: مخاطبین امداد ضعیف ترین اقشار جامعه هستند و فقرا و محرومین محل آزمایش اغنیا هستند و از خیرین و گروه های مرجع انتظار است با ظرفیتی که در اختیار خود دارند در راستای کمک به مددجویان همکاری نمایند که این کار در نزد خداوند دارای اجر و پاداش فراوانی میباشد و به فرموده امام صادق (ع) «  هرکس که بتواند نیاز مومنی را برآورده سازد،  مانند این است که هزار نفر را از بند آزاد کرده باشد».

وی با بیان اینکه هدف نهایی کمیته امداد حضرت امام (ره) ریشه کن کردن  فقر و محرومیت در جامعه است، بیان کرد: امید است با استفاده از تفاهم نامه های مختلف و ظرفیت دستگاه های مختلف و کمک و یاری خیرین و متمکنین به این هدف دست یابیم و بتوانیم مشکلات مختلف مددجویان را از طریق مختلف رفع کنیم.

کد خبر 3703293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha