۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴

در نشست کمیته امداد مطرح شد؛

لزوم رسیدگی بیشتر به محرومان و نیازمندان جامعه

لزوم رسیدگی بیشتر به محرومان و نیازمندان جامعه

امام جمعه قم با بیان اینکه کمیته امداد از یادگاران ارزشمند حضرت امام (ره) و ادامه دهنده سیره انبیاء و اهل بیت است بر ضرورت توجه و رسیدگی بیشتر به محرومان و نیازمندان جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست سالانه مدیران ارشد کمیته امداد دراستان قم با اشاره به اینکه همه باید در کمک کردن به محرومان بشتابند و برای آخرت خود توشه برچینند، گفت: خدماتی که کمیته امداد به محرومان و نیازمندان ارائه می دهد در جامعه بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به مسئولیت پذیری همه اقشار جامعه در رسیدگی به نیازمندان و فقرا تصریح کرد: جامعه تحت حمایت کمیته امداد را افرادی شامل می شوند که پناهگاهی جز خداوند ندارند لذا همه کارگزاران نظام  و مردم در مقابل این افراد باید احساس مسئولیت کنیم و در کمک و حمایت از آنان از هیچ تلاشی دریغ نکنند. نباید نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشیم چراکه مسئولیت گریزی و بی تفاوتی به افراد نیازمند درشان یک انسان نیست.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  گفت: کمیته امداد مسئولیتی بزرگ را بر عهده دارد و این مسئولیت و تکلیف نعمتی الهی به شمار می‌رود که در خدمت ‏محرومان جامعه باشید.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهارکرد: ‏هر‏انسانی در هر مسئولیتی مشمول نعمت‌های فراوان الهی است، اینکه مسلمان هستیم و در‏ نظام ‏اسلامی زندگی و در خط اهل بیت(ع) حرکت می‌کنیم جزو نعمت‌های الهی به شمار می‌روند. همدردی با نیازمندان و محرومان از ویژگی‌های مومنان و مورد تاکید دین اسلام  است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: شیعه حضرت علی(ع) کسانی هستند که برادران دینی را بر خود مقدم می دارند. یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهی دستان است و همه افراد جامعه باید به اندازه امکانات و توانمندهای خود به مستمندان و محرومان کمک کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم دستگیری از فقرا و نیازمندان گفت: قرآن کریم بر این مسئله تاکید کرده است چرا که حمایت از محرومان دوستی خداوند، آسایش دنیا و آخرت را به همراه دارد. انسان باید روحیه گذشت و ایثار را در خود احیا کند و در راستای رفع مشکلات دیگران از هیچ گونه کوششی دریغ نکند.

 نشست سالانه مدیران ارشد کمیته امداد امام (ره) از امروز چهارشنبه (۱۳ مرداد ماه جاری) به مدت دو روز با حضور مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، جمعی از علما، مسئولان کشوری و مدیران کل ستادی و استانی این نهاد در استان قم در حال برگزاری است.

کد خبر 3731144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha