۲۵ شهریور ۱۳۸۵، ۱۱:۰۴

علماي الازهر در پي اظهارات اخير پاپ اعلام كردند:

مسلمانان همچنان به اديان الهي احترام مي گذارند

در پي اظهارات مناقشه برانگيز رهبر كاتوليهاي جهان در دانشگاه رگنزبرگ آلمان، علماي الازهر تصريح كردند: احترام به اديان بزرگ الهي و برقراري صلح و آرامش در راستاي تفاهم و همزيستي مسالمت آميز جزء لاينفك اعتقادات مسلمانان به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از محيط، علماي الازهر به دنبال سخنان اخير پاپ بنديكت شانزدهم درمورد ارزشهاي اسلام تصريح كردند كه واتيكان با مؤسسات اسلامي بزرگ گفتگو نمي كند تا شبهاتي را كه در خصوص مسائل مختلف دارد را برطرف نمايد.

دكتر نصر فريد واصل مفتي سابق مصر با بيان اينكه اسلام ديني است كه به اديان آسماني ديگر احترام مي گذارد و احترام به اديان الهي چون مسيحيت و يهوديت جزء لاينفك اعتقادات مسلمانان است، گفت: مي خواهيم به واسطه روشهاي مختلف دشمني را كنار گذاشته و به شيوه هايي چون گفتگو، تفاهم و همزيستي مسالمت آميز، صلح را ايجاد و مسائل پيش پا افتاده را كه منجر به برانگيخته شدن اختلافات و احساسات پيروان اديان الهي مي شود، از پيش رو برداريم .

شيخ محمود عاشور معاون سابق الازهر نيز تأكيد كرد: با شناخت دقيق و صحيح اسلام كه دين رحمت براي همه بشريت است و حتي ديگر اديان آسماني جنگها و مسائل مناقشه برانگيز عليه مسلمانان در سطح بين المللي از بين مي رود.

دكتر محمد المسير استاد عقيده و فلسفه دانشگاه الازهر نيز گفت: ما همچنان به يكديگر احترام مي گذاريم و بر اساس احترام متقابل با اديان گفتگو مي كنيم  و خواستار اجراي گفتگوهاي سازنده و مفيد بوده تا به دنبال آن دوري از اهانت به مقدسات، اديان و رسولان تبيين شود.

کد خبر 380745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha