۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان:

۶۸.۸ هزار نفر تحت پوشش برنامه های سوادآموزی خوزستان قرار می گیرند

۶۸.۸ هزار نفر تحت پوشش برنامه های سوادآموزی خوزستان قرار می گیرند

اهواز - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از تحت پوشش قرار گرفتن تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در برنامه های سوادآموزی سال ۹۶ خبر داد.

موسی شیخی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به سیاست های سال ۹۶ حجم برنامه های آموزش اصلی و مکمل از قبیل طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، انشاء نویسی، مسابقات فرهنگی، مراکز یادگیری محلی و مهارت آموزی تعداد ۶۷ هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار می گیرند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های  اجرایی در سال ۹۶، تصریح کرد: توسعه مراکز یادگیری محلی در سطح استان، توانمند سازی سواد آموزان و کسب مهارتهای اساسی زندگی، توسعه و تقویت دستگاه های مشارکت کننده با سواد آموزی، انسداد مبادی بی سوادی با اولویت حمایت و پشتیبانی از آموزش کودکان در معرض آسیب از برنامه های اجرایی سوادآموزی خوزستان است.

شیخی ادامه داد: ارتقای توانمند سازی نیروی انسانی و آموزش دهندگان از طریق دوره های ضمن خدمت و استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی، شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بی سواد دانش آموزان، طرح آموزش کودکان و نوجوانان ۱۰تا ۲۰ ساله، کیفیت بخشی به برنامه ها و نظارت بر عملکرد واحدهای سوادآموزی از دیگر برنامه های در دست اجرای ما در سال ۹۶ است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آمار تحت پوشش سوادآموزی سال ۹۵بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۷ هزار و ۱۲۵ نفر بی سواد تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرارگرفته اند که از این آمار تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر اولیای بی سواد دانش آموزان بوده اند که جذب کلاس های سواد آموزی شده اند.

کد خبر 4013349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha