۶ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷

امام جمعه اسالم:

نامزدهای انتخابات مجلس وعده های دروغ برای جلب آرای مردم ندهند

نامزدهای انتخابات مجلس وعده های دروغ برای جلب آرای مردم ندهند

اسالم- امام جمعه اسالم با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس باید با مردم شفاف باشند، گفت: نامزدها نباید برای جلب آرای مردم از وعده های دروغ و توخالی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم در ادامه مباحث منتظران در دوران غیبت در باب شناخت امام زمان (عج) به توجه حضرت در دوران غیبت به اوضاع امت اسلام به خصوص پیروان و منتظران واقعی ایشان اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) به اذن الهی شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و در مشکلات و سختی‌ها ما را تنها نمی‌گذارند.

وی با گرامیداشت هفتم دی سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی به دستور حضرت امام خمینی (ره)، گفت: علم آموزی و کسب دانش محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند فراگرفتن علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب و لازم است و از کودکی که سن آموزش پذیری است حتی تا دم مرگ باید دنبال علم و دانش بود.

باقری افزود: به برکت انقلاب اسلامی کسانی که در دوره طاغوت از نعمت سواد بی بهره بودند با سواد و حتی به مراتب عالی علمی نیز رسیده‌اند.

امام جمعه اسالم با تبریک پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار نیز بیان کرد: نام زینب را خدای متعال خودش برای این دختر انتخاب کرد و معنای آن زینت پدر است. دختری که واقعاً زینت و مایه مباهات اهل بیت (ع) بود و با به دوش کشیدن پرچم رسالت کربلا پیام عاشورا را به جهان رساند و کاخ ظلم یزیدیان را ویران کرد.

وی افزود: پرستاری حضرت زینب (س) از امام سجاد (ع) و فرزندان امام حسین (ع) و رسیدگی به مجروحان حادثه کربلا سبب شد که روز ولادت ایشان به نام روز پرستار نامیده شود. پرستاری یک شغل نیست، یک عشق است و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات پرستاران و تأمین معیشت آنان توجه ویژه داشته باشند.

باقری با اشاره به سفر رئیس جمهور به ژاپن، گفت: این سفر در راستای روابط حسنه دو کشور آسیایی و در پاسخ به سفر نخست وزیر ژاپن بود. و آمریکا با واسطه قرار دادن ژاپن یک بار دیگر نشان داد که چقدر محتاج مذاکره و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران است ولی مسئولان بلند پایه ما باید توجه داشته باشند که این اقتدار در سایه مقاومت ایجاد شده و باید با ایستادگی آن را حفظ کنند.

امام جمعه اسالم با بزرگداشت یوم الله ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهار کرد: شناخت حق و باطل در فضای غبارآلود فتنه‌ها کار دشواری است که اگر قبل از وقوع فتنه‌ها خود را به ایمان و صبر مجهز نکرده باشیم و حق و اهل حق را بر اساس معیارهای درست نشناخته باشیم در هنگام فتنه به مشکل خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و دروغ بزرگ تقلب در انتخابات که کلیدواژه آشوب و اغتشاش شد، کشور چند ماه درگیر اغتشاشات مختلف بود تا اینکه آشوبگران در روز عاشورا به عزاداران و پرچم امام حسین (ع) هم جسارت کردند و اینجا بود که امام حسین (ع) به عنوان معیار حق و باطل به داد مردم رسید و آنها را از ظلمت فتنه نجات داد.

باقری ادامه داد: هدایت جامعه در فضای غبارآلود فتنه توسط رهبر معظم انقلاب این زمینه را برای مردم ایجاد کرد که فریب دروغ و تهمت زنی یک عده قدرت طلب را نخورده و پای انقلاب خود بایستند. خوشبختانه بعد از آن حادثه بصیرت مردم روز به روز بیشتر می‌شود به گونه‌ای که در اغتشاشات فتنه امسال مردم خیلی سریع خط خود را از فتنه گران جدا کردند.

امام جمعه اسالم خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم توصیه کرد: مبادا با دروغ و فریب و وعده‌های توخالی بخواهید نظر و رأی مردم را به خودتان جلب کنید. با مردم شفاف باشید از توانمندی‌ها و برنامه‌های خود بگویید و با تخریب دیگران به دنبال رأی مردم نباشید.

کد خبر 4808529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha