۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱

دبیر توسعه گردشگری استان‌های اصفهان قم و مرکزی:

نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در کاشان برگزار می‌شود

نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در کاشان برگزار می‌شود

کاشان - دبیر توسعه گردشگری استان‌های اصفهان قم و مرکزی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ضیائی اردهالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس تاجیکستانی موسسه فرهنگی اکو به کاشان برای بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی دیار نخستین‌ها اظهار داشت: سرور بختی در سفر خود به کاشان علاوه بر بازدید از شهر کاشان با حضور در مشهد اردهال از منطقه نمونه گردشگری این منطقه نیز بازدید کرد.

وی حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو در کاشان را موجب تقویت همکاری‌های این موسسه با منطقه کاشان دانست و ابراز داشت: در نشست با رئیس موسسه فرهنگی اکو مقرر شد سفرای کشورهای عضو اکو به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و گردشگری کاشان به این منطقه سفر کنند.

دبیر توسعه گردشگری استان‌های اصفهان، قم و مرکزی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در کاشان خبر داد و تصریح کرد: از جمله دستاوردهای سفر رئیس موسسه فرهنگی اکو به کاشان توسعه روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی منطقه کاشان با این موسسه و با محوریت موضوعات مرتبط با توریسم و گردشگری است.

وی با اشاره به نظر مثبت رئیس موسسه فرهنگی اکو برای توسعه روابط کشورهای عضو در این زمینه خاطرنشان کرد: سرور بختی گردشگری و توریسم را یکی از مهمترین راه‌های تبادلات و همکاری‌های فرهنگی می‌داند و به همین منظور برای گسترش همکاری‌ها در این زمینه عزم جدی وجود دارد.

ضیائی اردهالی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس موسسه فرهنگی اکو به کاشان پیشنهاداتی نیز از طرف سرور بختی ارائه شد، اذعان داشت: ایجاد «خانه‌های دوستی» در خانه های تاریخی کاشان با هدف توسعه روابط فرهنگی و گردشگری یکی از این پیشنهادات بود که امیدواریم با همکاری مدیران و مسئولین شهر این مهم به زودی محقق شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ظرفیت‌های کاشان برای توسعه گردشگری و توریسم در منطقه به‌خصوص گردشگری مذهبی در منطقه کاشان وجود حرم مطهر حضرت علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال است که در این زمینه مذاکراتی هم با رئیس موسسه فرهنگی اکو انجام شد.

به گزارش مهر، رئیس موسسه فرهنگی اکو در حاشیه سفر خود به منطقه کاشان با حضور در مشهد اردهال به حرم مطهر و نورانی حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مشرف شدند.

کد خبر 4841011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha