۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی خبر داد؛

مهلت پرداخت قبض برق مشترکان خانگی و مشاغل خُرد مرکزی تمدید شد

مهلت پرداخت قبض برق مشترکان خانگی و مشاغل خُرد مرکزی تمدید شد

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع کرونا و شرایط سخت اقتصادی، به مشترکان خانگی و مشاغل خُرد که در پرداخت قبض برق خود مشکل دارند تا پایان اردیبهشت‌۹۹ مهلت داده شد.

محمد الله داد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس بخشنامه وزارت نیرو به مشترکان خانگی و کسب و کارهای کوچک که با مشکلات پرداخت مواجه هستند ظرف دوره سه ماهه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی فرصت داده شده تا نسبت به پرداخت قبوض برق خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این بخشنامه تنها شامل مشاغل خرد مانند آرایشگاه‌ها، گل فروشی‌ها و… که در این برهه خسارت‌هایی را متحمل شده اند، می‌شود و شامل مشترکانی که بدهی گذشته دارند، نمی‌شود.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: تأمین تجهیزات، پرداخت حقوق پرسنل حوزه توزیع برق استان و… به منابع مالی نیاز دارد و ما نیز در این حوزه با کمبود منابع مالی مواجه هستیم و بایستی صنایع و اداراتی که از بودجه برخوردار هستند نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنند.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: در حال حاضر مصرف برق مشترکین خانگی افزایش پیدا کرده اما با تعطیل شدن دانشگاه‌ها، پاساژها و… این کسری جبران شده است و با مشکلی در تأمین برق در این ایام مواجه نیستیم.

الله داد تاکید کرد: مصرف بهینه برق یک کار فرهنگی و اقتصادی است و همواره از مردم استان درخواست می‌شود در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی در ارتباط با حذف قبوض کاغذی گفت: از ابتدای مهرماه تا پایان سال در استان قرار بود ۲.۵ میلیون قطعه قبض برق توزیع شود که از مهر ماه حذف قبوض کاغذی برق در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ادامه داشته است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: به منظور پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا طی ۱۰ روز اخیر قرائت کنتور توسط مأمورین برق حذف شده اما خدمات غیر حضوری افزایش یافته‌است و پاسخگویی به مردم از طریق سامانه ۱۲۱ انجام می‌شود.

کد خبر 4879935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha