۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

معاون بیمه سلامت استان قزوین:

طرح استحقاق سنجی برای حذف دفترچه بیمه در استان قزوین عملیاتی شد

طرح استحقاق سنجی برای حذف دفترچه بیمه در استان قزوین عملیاتی شد

قزوین- معاون بیمه سلامت استان قزوین گفت: طرح استحقاق سنجی برای حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت و ارائه خدمات درمانی با کد ملی در استان قزوین عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فولادی‌ها معاون بیمه سلامت استان قزوین به همراه امید رحمانی رئیس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت استان قزوین روز شنبه در نشست با خبرنگاران که در محل اداره بیمه سلامت برگزار شد برنامه‌های امسال در حوزه اجرای نسخه الکترونیک را تشریح کر.

معاون بیمه سلامت گفت: طرح استحقاق سنجی در استان قزوین اجرایی شده است که با حذف دفترچه‌های کاغذی سالانه میلیاردها تومان در مصرف کاغذ صرفه جویی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح حذف دفترچه و صرفه جویی در مصرف کاغذ چند سال است که در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار دارد تا بیمه شدگان در هنگام مراجعه به بیمارستانها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها فقط با ارائه کد ملی بتوانند خدمات لازم را بگیرند و نیازی به دفترچه نباشد.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: طرح استحقاق سنجی در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی به صورت کامل اجرا شده و برای خدمات سرپایی نیازمند ایجاد بستر سازی برای توسعه نسخه الکترونیک هستیم که این طرح نیز به صورت پایلوت در سه شهر استان اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح نسخه الکترونیک در شهرهای تاکستان، زیباشهر (محمدیه) و قزوین به صورت پایلوت اجرا می‌شود و پس از موفقیت در آن و رفع اشکالات احتمالی در سایر شهرها و نقاط استان هم عملیاتی خواهد شد.

فولادی‌ها بیان کرد: در حال حاضر در برخی مطب‌ها و داروخانه‌ها و نیز شهرستان بویین زهرا با کد ملی می‌توان خدمات درمانی را دریافت کرد.

معاون بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: این طرح شاید به کندی پیش می‌رود که لازم است بستر ارتباطی آن مهیا شود تا کار سرعت گیرد.

وی اضافه کرد: در کنار طرح نسخه نویسی الکترونیک، طرح استحقاق سنجی هم عملیاتی شده و با ایجاد درگاه الکترونیک اگر فردی به پزشک مراجعه کرد با ارائه کد ملی، استحقاق سنجی می‌شود و اگر دسترسی به اینترنت ممکن نباشد با اپلیکیشن پیش بینی شده از سوی پزشکان این کار صورت می‌گیرد و کد پیگیری داده می‌شود و ویزیت بیمار ثبت می‌شود.

فولادی‌ها گفت: این کد پیگیری سامانه برای ورود اطلاعات به داروخانه‌های مرتبط هم ارسال می‌شود و پزشک می‌تواند این کد را برای دریافت دارو به بیمار داده و یا در سربرگ نسخه خود یادداشت کرده و ارائه کند.

معاون بیمه سلامت اضافه کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک از اول تیرماه اجرایی می‌شود و شهروندان می‌توانند از اپلیکیشن تلفن همراه هم برای بهره گیری از این خدمات استفاده کنند.

امید رحمانی رئیس اداره بیمه گری و درآمد اداره بیمه سلامت استان قزوین هم گفت: اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت در روستاها دو ساله و در شهرها یک سال و برای دفترچه‌های کارمندان ۱۰ ساله است.

وی در خصوص پرداخت مطلبیات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت هم بیان کرد: پرداخت مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و مراکز دانشگاهی در استان قزوین تا آذرماه سال ۹۸ به صورت علی الحساب و داروخانه‌ها تا دی ماه و سایر مؤسسات درمانی مانند آزمایشگاه، رادیولوژی و پزشکان تا آبان ماه ۹۸ پرداخت شده است.

رحمانی تصریح کرد: در سال گذشته از سوی بیمه سلامت مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان به مراکز درمانی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: میزان درآمد بیمه سلامت سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شودکه مابقی آن را که حدود ۹۲ میلیارد تومان است، دولت بر عهده گرفته که با همه محدودیت‌های مالی آن را تأمین و پرداخت می‌کند.

کد خبر 4926499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha