۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

معاون استاندار ایلام:

خواسته ها و مطالبات کارگران استان ایلام برطرف شوند

خواسته ها و مطالبات کارگران استان ایلام برطرف شوند

ایلام-معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه خواسته ها و مطالبات کارگران استان ایلام برطرف شوند، گفت: بحث های کارگری اگر مدیریت نشود چالش به دنبال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر روز دوشنبه در نشست کمیسیون کارگری استان خواستار رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان شد.

وی افزود: باید کمیسیون کارگری در محیط های کارگری تشکیل شود و بلافاصله مسائل و مشکلات کارگران بررسی و رفع شود.

معاون استاندار ایلام از دستگاه های تخصصی خواست خواسته ها و مطالبات کارگران زیر مجموعه های خود را رصد کنند زیرا بحث مشکل حقوق کارگران اقتصادی است و اگر برطرف نشود به موضوعات اجتماعی مبدل می شوند.

نوذری گفت: هرچند ساخت و سازها در استان کاهش یافته و شهردار یها مشکل درآمد دارند اما این شرایط توجیح عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری ها را نمی کند.

وی افزود: بخشی از مشکلات این حوزه کارگری در برخی شهرداری ها مشکلات مدیریتی است که باید شورای شهر و شهردار پیگیر رفع آن شوند.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری در زمینه مطالبات کارگری قصور کرده باید پاسخگو باشدو تصمیم قاطع تری برای رفع مشکل مطالبات معوق برخی شهرداریها گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور گفت: باید با اهتمام و کار مضاعف اثرات ناشی از تحریم ها را خنثی کنیم.

وی اظهار کرد: تعدیل نیروی کارگری مسائل و مشکلات را به دنبال دارد و چون استان ایلام به دلیل وجود شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی و گاز یک استان کارگری است انتظار هست در این زمینه برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات این قشر پویا و فعال بعمل آید.

وی از تامین اجتماعی استان خواست که لیست مطالبات معوق بیمه کارگران را به معاونت سیاسی ارسال کند تا به جد پیگیر رفع مشکلات بیمه ای کارگران که حتی از حقوق آنان مهمتر است، شویم.

وی همچنین از شرکت های نفتی بزرگ در استان خواست که نسبت به تعهدات خود در قبال مسئولیت اجتماعی توجه کنند و نسبت به احداث درمانگاه، بهداشت، جاده، حمایت از تیم های ورزشی و … این مسیولیت مغفول مانده را عملی کنند.

کد خبر 4951017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha