۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

تعطیلی موسسات قرآنی در ایام کرونا ُآسیب های زیادی زده است

تعطیلی موسسات قرآنی در ایام کرونا ُآسیب های زیادی زده است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تعطیلی موسسات قرآنی پس از انتشار ویروس کرونا آسیب های مالی زیادی به صاحبان موسسات و تداوم فعالیتهای قرآنی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی در یکصد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمالی پور استاندار و مدیران دستگاه های فرهنگی در شبستان امیر المومنین (ع) مسجدالنبی برگزار شد، اظهارداشت: در برخی موارد آمارهایی که در رابطه با فعالیت های قرآنی ارائه می شود، واقعی نیست و باید نظارتی در این امر از سوی متولیان امور قرآنی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: برگزاری نشست هایی با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی از جمله ارشاد اسلامی، اوقاف می تواند به فعالیتهای قرآنی توسعه بخشد.

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: یکی از کارها و برنامه های جدی در اداره تبلیغات اسلامی تشکیل  اتاق همکاری است که در نشست با نمایندگان ادارات مختلف مسائل قرآنی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی را بررسی کنیم.

وی به اهمیت استفاده از فناوری نوین در امر تبلیغات اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در روزهای شیوع کرونا مورد توجه مسئولان قرار گرفت بهره گیریه از ظرفیت فناوری نوین و فضای مجازی بود تا فعالیتها متوقف نشود.

زهرایی بیان کرد: احیای جلسات قرآنی در این وضعیت ضروری است و در برخی موارد آمارهایی که در رابطه با فعالیت های قرآنی ارائه می شود، واقعی نیست و باید نظارتی در این امر از سوی متولیان امور قرآنی صورت گیرد.

وی اظهارداشت: شیوع ویروس کرونای، فعالیتهای مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده و متولیان این موسسات که بخش زیادی از درآمدشان، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن ‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده است و بسیاری نیز در ادامه مسیر با چالش مواجه شده اند و حتی از پرداخت اجاره مکانهای خود باز مانده اند که نیازمند حمایت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به محدودیت تردد و جلسات به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت‌های قرآنی استان هم دچار چالش جدی شد و پیامدهای تعطیلی و بسته بودن درازمدت مؤسسات قرآنی پیامدهای نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مساجد اشاره کرد و  گفت: در مساجد شاهد مدیریت واحد نیستیم و حدود 20 نهاد مختلف از فضای مسجد برای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند و یکی از مشکلات ما در این بخش، برخورد های سلیقه ای و چندگانه است در حالی که باید یک صدایی را در مساجد تقویت کنیم.

زهرایی اضافه کرد: جزیره ای کار کردن موجب دور شدن جوانان از مساجد می ‌شود و دربرخی از مساجد، افراد میان سال و سالمند حضور پیدا می کنند و گاهی در ساعات غیر شرعی و بجز وقت نماز،   درهای مسجد بسته است که این روند باید اصلاح شود.

وی گفت: مسجد در شرایط کنونی و پس از ویروس کرونا نقش اثرگذار خود را نشان داده اما متاسفانه  کارکرد آن  در بقیه ایام سال تنها برای اقامه نماز استفاده می شود که منطقی نیست.

زهرایی تصریح کرد: تعیین یک نهاد مستقل برای ساماندهی امور مساجد می‌تواند موجب احیای  دوباره مسجد در ابعاد مختلف فرهنگی و دینی شود.

کد خبر 4964283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha