۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی:

ماندگاری روستاییان باعث جهش تولید می شود/لزوم توجه به احیای قنوات

ماندگاری روستاییان باعث جهش تولید می شود/لزوم توجه به احیای قنوات

بیرجند- فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال جاری گفت: ماندگاری مردم در روستا نقش بسزایی در رونق تولید و عملیاتی کردن شعار سال جاری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح قنات روستای سیدان با اشاره به وضعیت بی آبی در روستاهای استان بیان کرد: احیای قنوات گامی موثر برای نجات روستاها و رونق کشاورزی و دامداری است که می طلبد همواره مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه قنات روستای سیدان طی ۱۲ سال گذشته خشک بوده است، اظهار کرد:  بدون شک نبود آب و از بین رفتن منابع درآمدی روستاییان باعث مهاجرت ها می شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه احیای قنات سیدان بیان کرد: اجرای اینگونه از پروژه ها باعث رونق گرفتن کشاورزی و نجات روستا از بی آبی می شود.

وی با اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: ماندگاری مردم در روستا نقش بسزایی در رونق تولید و عملیاتی کردن شعار سال جاری دارد.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی هم در این مراسم با اشاره به افتتاح ۹ پروژه عمرانی  بیان کرد: این پروژه ها شامل قنات، استخر ذخیره آب، پروژه کانال انتقال آب در شهرستان های نهبندان، سربیشه، سرایان و خوسف به بهره برداری رسید.

مهدی هنری اعتبار این پروژه را ۴۴۰ میلیون تومان دانست و افزود: این اعتبارات توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، سازمان بسیج سازندگی کشور، دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم تامین شده است.

گفتنی است طی این مراسم قنات روستای سیدان همزمان با سراسر کشور و به نمایندگی از ۹ پروژه عمرانی خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

کد خبر 4986158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha