۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

بخشدار مرکزی دهاقان:

اماکن گردشگری روستاهای بخش مرکزی دهاقان تعطیل شد

اماکن گردشگری روستاهای بخش مرکزی دهاقان تعطیل شد

دهاقان - بخشدار بخش مرکزی دهاقان گفت: باتوجه به مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان دهاقان، اماکن گردشگری چشمه علی همگین و بیشه دزج تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یک شنبه، نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان دهاقان با موضوع هماهنگی و برنامه ریزی عزاداری اباعبدالله (ع) در محل دفتر بخشدار مرکزی برگزار شد.

بخشدار مرکزی دهاقان در این جلسه با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: دهیاران روستاها اقدام به تشکیل جلسه با حضور اعضای شوراها، روحانی، هیأت امنا مساجد و مدیران هیأت‌ها کنند و با توجه به اهمیت موضوع و با در نظر گرفتن سلامتی مردم دست اندر کاران را ملزم به رعایت تمامی مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان دهاقان کنند.

سرهنگ رستگار خاطر نشان کرد: دهیاران بر تمامی مراحل مراسم نظارت کنند و در صورتی که فرد و یا افرادی در این شرایط بیماری کرونا موجب برهم زدن سلامتی مردم شود دهیاران موظف به شناسایی و معرفی به دادستان شهرستان هستند.

وی گفت: مراسم عزاداری در ماه محرم صرفاً در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری باید انجام شود و جا به جایی هیأت‌ها و تردد در مسیرهای عمومی ممنوع است.

بخشدار مرکزی دهاقان بیان داشت: اجرای مراسم شیرخوارگان در شهر و تمامی روستاها بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان دهاقان با توجه به شرایط کرونا برگزار نمی‌شود و ممنوع است.

اعلام ممنوعیت هر گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری

وی با اعلام ممنوعیت هر گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری، بیان داشت: نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط صرفاً در قالب تهیه ماسک و مواد ضد عفونی و یا غذا طبخ شده در قالب بسته بندی در ظروف یک بار مصرف و تحویل درب منازل صورت گیرد.

رستگار ادامه داد: نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و بسته بندی شود و توزیع این نذورات می‌بایست تحویل درب منازل باشد تا از تجمع و تراکم جمعیت جلوگیری شود.

وی با تاکید بر ضدعفونی مکان‌های عزاداری قبل و بعد از مراسم، گفت: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان، برگزاری هرگونه تعزیه خوانی در طول ایام محرم ممنوع و هرگونه تجمع در آرامستان در ایام محرم ممنوع است.

تعطیل محل گردشگری «چشمه علی همگین» و «پیشه دزج»

بخشدار مرکزی دهاقان همچنین اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان دهاقان محل گردشگری «چشمه علی همگین» و «پیشه دزج» تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، هیئت‌های مذهبی و توجه به توصیه‌های مسئولین بهداشتی وبا نظارت دهیاران به عنوان مدیر بحران آئین عزاداری امسال باشکوه و در کمال سلامت برگزار شود.

کد خبر 4999470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha