۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹

با آغاز سال تحصیلی جدید؛

دانش‌آموزان البرزی ۲ روز در هفته مدرسه می‌روند

دانش‌آموزان البرزی ۲ روز در هفته مدرسه می‌روند

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانش‌آموزان البرزی با آغاز سال تحصیلی جدید دو روز در هفته مدرسه می‌روند.

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر زمان بازگشایی مدارس را پانزدهم شهریورماه اعلام کرد و گفت: وضعیت کرونا در استان البرز زرد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقسیم بندی وظایف برای بازگشایی مدارس انجام شده است، گفت: آمادگی لازم برای حضور حداقلی دانش آموزان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم برای حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم انجام شده است، گفت: تمرکز ما بر ورودی پایه اول ابتدایی، پایه اول متوسطه اول (هفتم قدیم) و پایه دهم متوسطه دوم است.

تراکم جمعیت دانش آموزان در استان البرز بالا است

قاسمی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس حداقلی است، گفت: برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که کلاس ۳۶ نفره تقسیم بر سه می‌شود و پشت هر میز یک دانش آموز خواهد نشست.

وی تاکید کرد: توصیه‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدیران مدارس اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری گفت: تراکم جمعیت دانش آموزان در استان البرز بالا است در این خصوص تدابیر ویژه برای حضور حداقلی اندیشیده شده است.

دانش آموزان البرزی دو روز در هفته مدرسه می‌روند

قاسمی با اشاره به اینکه دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه خواهند آمد، گفت: مابقی روزهای هفته آموزش به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت استمرار یادگیری دانش آموزان، گفت: ممکن است در کلاس‌های که تراکم جمعیت بالاست حضور دانش آموزان به یک روز برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری گفت: در صورتی که به وضعیت کرونا در استان قرمز شود حضور دانش آموزان در مدارس منتفی و آموزش کاملاً به صورت مجازی خواهد بود.

ورژن جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود

قاسمی در خصوص کیفیت آموزش‌های مجازی نیز گفت: مقرر است در روزهای آینده از ورژن جدید شبکه شاد رونمایی شود که بسیاری از ضعف‌ها برطرف شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان در استان البرز، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در استان امکان استفاده از فضای مجازی و گوشی هوشمند را ندارند برای حل این مشکل راهبران آموزشی به صورت حضوری آموزش آنها را به عهده خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه بررسی می‌شود، گفت: ما دغدغه اولیا را درک می‌کنیم و به والدین اطمینان می‌دهیم که پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

کد خبر 5013997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha