۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

فرماندار اسفراین:

تخصیص اعتبارات معدن آلبلاغ اسفرین تسریع شود

تخصیص اعتبارات معدن آلبلاغ اسفرین تسریع شود

بجنورد- فرماندار اسفراین با اشاره به لزوم تسریع تخصیص اعتبارات معدن آلبلاغ گفت: مناقصه شرکت حفاظتی در آلبلاغ انجام‌ شده و در صورت عدم حضور شرکت حفاظتی از مجموعه نیروی انتظامی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معادن خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به فوت ۶ نفر در معدن آلبلاغ اسفراین اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام نمی‌شد تعداد فوتی‌ها اکنون بالای ده‌ها نفر بود.

فرماندار اسفراین تاکید کرد: طی دو سال اخیر بالغ‌بر ۹ مرحله پاک‌سازی کامل منطقه انجام‌شده و شورای تأمین استان نیز از ظرفیت جوامع استفاده کرده است.

وی افزود: می‌بایست در تخصیص اعتبارات تسریع صورت گیرد تا از افزایش فوتی‌ها جلوگیری به عمل آید.

رستمی تصریح کرد: راه دسترسی و تهیه جان‌پناه برای این معدن لازم است تا شرکت‌های حفاظتی و بهره‌برداران اکتشافی از آن استفاده کنند زیرا پس از آبان ماه به دلیل افزایش بارندگی‌ها امکان تردد و استقرار امکان‌پذیر نیست.

فرماندار اسفراین ادامه داد: تجدید مناقصه شرکت حفاظتی در آلبلاغ انجام‌شده و در صورت عدم حضور شرکت حفاظتی از مجموعه نیروی انتظامی و پشتیبانی ایمیدرو استفاده می‌شود.

وی در انتها از حضور هزار نفر طی سال گذشته در برداشت‌های غیرقانونی از جوامع محلی در این معدن خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این معدن باید شرایط زیست‌محیطی همچون جلوگیری از آلودگی منابع آب اسفراین بررسی شود.

کد خبر 5025482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha