۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۲۹

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد:

اجرای ۳۲۲ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان همدان

اجرای ۳۲۲ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان همدان

همدان - جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: ۳۲۲ عنوان برنامه در قالب ۱۸۰۰ فعالیت همزمان با هفته دفاع مقدس در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار مهدی فرجی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با برگزاری برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه ویژه تجلیل و دیدار رهبری با پیشکسوتان جهاد و شهادت در تاریخ ۳۱ شهریور ماه در استانداری همدان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و به صورت نمادین از پیشکسوتان جهاد و شهادت تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه هر سال رژه نیروهای مسلح انجام می‌شد اما این برنامه امسال به دلیل شرایط خاص برگزار نمی‌شود؛ ادامه داد: صبحگاه مشترک مرکز آموزشگاه قدس درجه داری به صورت همزمان در ۱۰ شهرستان استان همدان با سخنرانی سردار دهقان وزیر دفاع سابق برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان از برگزاری رژه موتور سواری به صورت همزمان در ۱۰ شهرستان استان همدان خبر داد و افزود: خدمات رسانی رزمندگان بسیجی به کسانی که برای آنها مشکلاتی ایجاد شده از جمله تأمین بخشی از جهیزیه، هزینه درمان، تعمیر مسکن همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز و تا پایان سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنگ مقاومت در مدارس استان همدان نواخته خواهد شد؛ افزود: در هر ناحیه از هر شهرستان یک مدرسه انتخاب و زنگ مقاومت نواخته می‌شود.

سردار فرجی با اشاره به اجرای غبار روبی مزار شهدا ی استان همدان بیان کرد: دیدار نخبگان، ایثارگران و رزمندگان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه و استاندار همدان در برنامه است.

افتتاح ۱۳ پروژه محرومیت زدایی در استان همدان

وی با اشاره به افتتاح ۱۳ پروژه محرومیت زدایی در استان همدان همزمان با هفته دفاع مقدس عنوان کرد: لایروبی قنوات، افتتاح خانه عالم؛ بازسازی مساجد و منازل مسکونی مدد جویان بهزیستی از پروژه‌های قابل افتتاح هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان به برگزاری نمایشگاه اقتدار چهل در باغ موزه دفاع مقدس با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس ادامه داد: ۴۰ کلیپ درباره نقش همدان در دفاع مقدس تا پایان سال تولید و پخش خواهد شد.

وی در ادامه به اجرای گروه سرود ۵۰ نفره افزود: اردوگاه پارک کرامت با کارایی مرکز ترک اعتیاد افتتاح خواهد شد.

سردار فرجی با بیان اینکه کلینیک اردوگاه کرامت به صورت ویژه دیده شده و با توجه به شرایط کرونایی باید مجهز شود؛ ادامه داد: امیدواریم اردوگاه کرامت در هفته بسیج به افتتاح کامل برسد.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه ویژه درمان در جاده نهاوند به کرمانشاه قرار دارد؛ ادامه داد: ظرفیت این اردوگاه با ۱۰۰ نفر استارت خورده ولی تا ۵۰۰ نفر قابل افزایش است.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به ارائه خدمات رایگان درمانی به مردم در درمانگاه‌های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی و حقیقی در برنامه است.

وی با اشاره به برگزاری نشست صمیمی فرماندهان رده‌های مسلح در صدا و سیما افزود: ارسال پیامک برای آحاد مردم و دستاوردهای ۴۰ سالگی دفاع مقدس یکی از برنامه‌ها است.

سردار فرجی با اشاره به اجرای طرح مهر ولایت و سرکشی از خانواده شهدا ادامه داد: این طرح به صورت هفتگی در طول سال انجام می‌شود اما در هفته دفاع مقدس به تعداد بیشتری از خانواده شهدا سرکشی خواهد شد.

تجلیل از پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس امسال ۳۲۰ برنامه شاخص محوری توسط سپاه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها اجرا خواهد شد؛ ادامه داد: برنامه تجلیل از پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه کادر درمانی مانند رزمندگان دفاع مقدس تا آخرین تیر در خشاب ایستاده و مقاومت می‌کنند؛ افزود: برنامه تجلیل از کادر درمان در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت رضویون انجام خواهد شد؛ افزود: گشت‌های پیاده و خودرویی با رعایت موازین و با همکاری ناجا برای ایجاد امنیت پایدار در محلات و شهرها انجام خواهد شد.

سردار فرجی با اشاره به اینکه برنامه ویژه هفته همدان در نیمه دوم اسفند ماه با هدف تبیین نقش همدان در دفاع مقدس در برنامه است؛ ادامه داد: می‌خواهیم نقش استان همدان در دفاع مقدس را معرفی کنیم چراکه استان همدان در دفاع مقدس دراز ابتدا تا پایان جنگ نقش ویژه داشته است.

وی به برگزاری اولین جشنواره بومی محلی انگور و فرآورده‌های آن در روستای اکنلو شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره بومی محلی گردو در روستای بوجان شهرستان تویسرکان برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید حسین همدانی در برنامه است؛ افزود: شهید همدانی یک شهید بین المللی است و اولین سرداری بود که در خارج مرزها به شهادت رسید.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود شهید همدانی در ۱۶ مهر ماه در حسینیه امام (ره) افزود: سخنران ویژه برای این مراسم در نظر گرفته شده اما همه چیز بستگی به شرایط استان در ایام شیوع کرونا دارد.

سردار فرجی به رونمایی از ۴ جلد کتاب تدوین شده مربوط به شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اعزام گروه‌های جهادی و پزشکی در طول هفته دفاع مقدس به مناطق محروم انجام خواهد شد و ۴۰۰ گروه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کلینیک حقوقی با نام قرار گاه امام حسن با نام «هر مسجد یک حقوقدان» راه اندازی شده و به حل مشکلات حقوقی مردم کمک خواهد شد؛ افزود: اعزام سفیران تولید به مدارس و فرهنگ سازی استفاده از تولید ملی انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان ادامه داد: ۳۲۲ عنوان برنامه در قالب ۱۸۰۰ فعالیت همزمان با هفته دفاع مقدس در سپاه استان، نواحی و بسیج برگزار خواهد شد.

کد خبر 5027547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha