۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰

استاندار ایلام:

ایلام در حوزه بیابان زدایی یک الگوی تمام عیار در کشور است

ایلام در حوزه بیابان زدایی یک الگوی تمام عیار در کشور است

ایلام-استاندار ایلام گفت: ایلام در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و بیابان زدایی یک الگوی تمام عیار در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر سه شنبه در دیدار حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن ابراز رضایت از مجموعه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در استان، افزود: ایلام در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و بیابان زدایی یک الگوی تمام عیار در کشور است.

وی در ادامه گفت: در این سال‌ها تحول عظیمی در جنگل کاری و بیابان زدایی ایجاد شده است که خیر و برکت فراوانی برای استان در بر داشته است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: مجموعه سیل بندها و آبخیزداری در دامنه کوه‌ها و جنگل‌ها علاوه بر حفظ منابع آبی و خاکی و جنگی استان در حوادث و بلایای طبیعی نیز گره‌گشایی کرده است، بطور مثال در سیل فروردین ماه این مهم باعث شد که خسارت کمتری به دنبال داشته باشد.

وی افزود: قبل از سیل پشت سیل بندها خالی و حوزه‌های آرامش درست شد و با تمهیداتی که در نظر گرفته شد، به رغم حجم بالا و کم نظیر بارش‌ها اما به خاطر پیشگیری خوب در این حوزه، استان عملکرد موفقی در کاهش هزینه‌ها و عدم تلفات انسانی برجای گذاشت.

سلیمانی‌دشتکی گفت: اعتبارات این حوزه را باز گذاشته‌ایم چرا که اعتقاد داریم سرمایه گذاری در حفظ منابع آبی، خاکی و جنگی و منابع طبیعی بهترین ذخیره و اندوخته برای حال و آینده مردم است.

وی در پایان گفت: آبخیزداری در استان ایلام خوب جواب داده است و ضمن حفظ منابع آب و خاک و کشاورزی و جنگل و مراتع باعث درآمدزایی نیز برای مردم شده است.

در ادامه این نشست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب و اثر گذار استاندار ایلام از منابع طبیعی گفت: زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام در توفیقات حاصله قابل تقدیر است و درواقع آن یک باقیات و صالحات است.

سید مصطفی طباطبایی نژاد در ادامه اقدامات انجام شده در حوزه بیابان زدایی، جنگل کاری، مراتع و آبخیزداری استان را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: عملکرد استان در حفظ منابع ملی و طبیعی کشور موفق و ارزشمند است و امروز این مایه خوشحالی است.

کد خبر 5041715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha