۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰

مدیرکل محیط زیست کردستان:

ساماندهی سایت‌های پسماند کردستان نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال است

ساماندهی سایت‌های پسماند کردستان نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال است

سنندج – مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ساماندهی سایت های پسماند کردستان نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست کردستان، فریبا رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: برای ساماندهی و برون رفت از وضعیت فعلی سایت‌های پسماند شهری و روستایی در استان کردستان به حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی به گستردگی وظایف حفاظت محیط زیست در استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی، وضعیت نامناسب سایت‌ها و جایگاه‌های پسماند و زباله‌ها است که علی رغم پایش ها و پیگیری‌های مستمر این اداره کل به وضعیت قابل قبولی دست نیافته‌ایم.

رضایی ادامه داد: برای رفع این مشکل که مستقیماً با بهداشت عمومی مردم ارتباط دارد به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اگر با مدیریت و تولیت خود محیط زیست به مرحله اجرا درآید و ساماندهی شود کمک مؤثری به حل معضلات خواهد شد.

وی به عدم مسئولیت پذیری زیست محیطی بعضی از ادارات اشاره کرد و افزود: مسائل زیست محیطی اغلب حفظ بهداشت عمومی، عدالت در بهره برداری از سرمایه‌های ملی را شامل می‌شود و این باید در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به وضعیت هوای استان اشاره کرد و از کمبود ایستگاه‌های آنلاین پایش هوا خبر داد و تجهیز و تکمیل استان را به این دستگاه‌ها برای پوشش حداکثری خواستار شد.

وی خودروهای فرسوده را از مهمترین عوامل آلودگی شهرهای استان کردستان برشمرد و گفت: خوشبختانه در چهار ماه گذشته با پیگیری‌های این اداره کل و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان موفق به عرضه بنزین با کیفیت استاندارد یورو ۴ شده‌ایم که امیدواریم تأثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و به حد مجاز انتشار آلاینده‌ها نزدیک شویم.

رضایی با معرفی مناطق تحت مدیریت همچون پنج منطقه حفاظت شده، دو اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع، کردستان را جز مناطق مهم زیست محیطی به لحاظ کثرت تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری معرفی کرد.

کد خبر 5043275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha