۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۱۴:۴۸

پاندا در دومیلیون سال قبل کوتاه قد بوده است

پاندا در دومیلیون سال قبل کوتاه قد بوده است

نتایج بررسی های محققان آمریکایی نشان می دهد که ابعاد خرس پاندا در دو میلیون سال قبل به اندازه نیمی از ابعاد کنونی اش بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران دانشگاه آیووا با بررسی قدیمی ترین جمجمه گونه ای از خرس پاندا دریافتند که این گونه نسبت به پانداهای غول پیکری که در حال حاضر در جنوب چین زندگی می کند، بسیار کوچکتر بوده است.

این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی "شرح مباحثات آکادمی علوم آمریکا" منتشر کرده، در این خصوص اظهار داشته اند که این جمجه متعلق به خرس پاندایی است که در حدود دو میلیون سال قبل درچین می زیسته است.

این دانشمندان با بررسی فسیل های دندان و جمجمه این جانور که بین سالهای 1985 تا 2002 کشف شده است دریافتند که گونه قدیمی پاندا اگرچه بسیار کوچک و کوتاه قد بوده، با وجود این شباهت بسیاری به گونه های امروزی داشته است.

بررسی فسیل دندان این جانور علائمی از جویدن های طولانی مدت را نشان می دهد که درحقیقت به خاطر تغذیه این پاندا از نی خیزران بوده است.

به اعتقاد این محققان، پانداها به دلیل رژیم غذایی گیاهی که دارند، یکی از شگفت انگیزترین و محبوب ترین گونه خرس ها بشمار می روند. بنظر می رسد که تکامل این جانور و تبدیل رژیم غذایی گوشتی آن به رژیم گیاهی، میلیون ها سال قبل اتفاق افتاده است که می تواند به دلیل ابعاد کوچک و قد کوتاه پاندا در آن دوره باشد.

کد خبر 504446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha