۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷

فرماندار تنگستان:

آماده تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در تنگستان هستیم

آماده تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در تنگستان هستیم

بوشهر - فرماندار تنگستان گفت: آماده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزادسازی عرصه‌های ملی از دست متجاوزان در تنگستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور عصر شنبه در نشست پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: طبق قانون آماده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزادسازی عرصه‌های ملی از دست متجاوزان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی و صدور احکام قضائی با هماهنگی دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی و امنیتی و با حضور دستگاه‌های مرتبط اقدام به آزادسازی عرصه‌های زیست محیطی و منابع طبیعی و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود.

رفیعی پور بیان داشت: در خصوص اجرای آرای صادره در خصوص پرونده‌های قضائی تشکیل شده دستگاه‌های اجرایی همچون محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی جهاد کشاورزی و امور آب که دارای احکام تخریب هستند، باید دستگاه‌های مسئول به سرعت پیگیری و موارد را آماده تخریب کنند و فرمانداری با قدرت آماده است تمهیدات امنیتی و هماهنگی‌های اجرایی و پشتیبانی را انجام دهد.

وی افزود: دستگاه قضائی اعلام کرده است که به پرونده‌های تعرض به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز به طور ویژه و با سرعت رسیدگی کرده و احکام لازم در این زمینه صادر می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: تسریع در روند صدور و اجرای احکام متخلفین در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز توسط مراجع قانونی راه کار مهمی است که می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده نقش آفرین باشد که در این خصوص دادستان تنگستان و دادگاه دلوار اقدامات بسیار خوبی در راستای صدور احکام قضائی انجام و دستگاه‌های متولی نیز بایستی نسبت به اجرای احکام صادر شده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با گرفتن اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی و … طی سال‌های گذشته تاکنون، اقدامی در راستای اجرای طرح نکرده‌اند، تاکید کرد: امور اراضی جهاد کشاورزی موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به لغو قرارداد واگذاری زمین، طرح‌هایی که اجرایی نشده اقدام کند.

کد خبر 5060882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha