۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸

السیسی در گفتگو با ماکرون:

باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی تفاوت قائل شد

باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی تفاوت قائل شد

رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود بر ضرورت اینکه باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی که برخی به نام اسلام انجام می دهند، تفکیک قائل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شب گذشته با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود تلفنی گفتگو کرد. در این گفتگوی تلفنی حملات تروریستی اخیر در فرانسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالفتاح السیسی در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی که برخی مدعیان اسلام به نام اسلام مرتکب می شوند، تفکیک کامل قائل شد.

رئیس‌جمهور مصر سپس بر ضرورت تمرکز بر ایجاد همزیستی میان پیروان ادیان مختلف از طریق گفتگو، احترام متقابل و عدم توهین به شخصیت‌های دینی تأکید کرد.

امانوئل ماکرون که چندی پیش به بهانه آزادی بیان حمایت خود را از اظهارات موهن علیه پیامبر اکرم (ص) اعلام کرده بود، دیشب علاوه بر تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی، در گفتگو با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که قصد اهانت به اسلام و مسلمین را نداشته است.

اظهارات ماکرون پس از آن است که انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخت.

کد خبر 5062948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha