۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۲۰۰ هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد

۲۰۰ هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه توسعه گیاهان دارویی در شرایط نامساعد اقتصادی به اشتغال‌زایی و تولید کمک می کند، گفت: ۲۰۰ هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۲۰۰ هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد، ابراز داشت: حوزه جنوب و جنوب شرقی شهرستان مابین مراتع رویان و طرود بیارجمند بهترین رویشگاه وَشَق کشور محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه برای بذرپاشی وشق در سطح مراتع ۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با بارندگی‌های اخیر مراتع عالی را به لحاظ پوشش گیاهان دارویی در آینده خواهیم داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه این شهرستان به صورت طبیعی تنوعی از گیاهان دارویی و صنعتی در بستر مراتع و جنگل‌ها را دارد، ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی بادانش بومی و فنی این گیاهان مورد بهره‌برداری روستاییان برای فروش و استفاده قرار می‌گیرد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و مسائل قهری بعضاً در قسمت‌هایی از منابع طبیعی شهرستان شاهرود اقدام به خرید بذر وشق انجام و در مراتع چاه غنی طرود، خیرآباد سرطاقی خارتوران، دولو طرود، چاه شور، چاه عروس و چاه آهنگران توسط مرتع‌داران به‌صورت بذرکاری و بذرپاشی کشت شد.

وی بابیان اینکه توسعه گیاهان دارویی و صنعتی در شرایط نامساعد اقتصادی می‌تواند به اشتغال‌زائی و تولید در سطح شهرستان منتهی شود، افزود: شیره وشق بعد از بهره‌برداری به طور کلی صادر می‌شود و برای صنایع بهداشتی، چسب‌های آگروستیک و مواد درمانی بیمارستان‌ها در کشورهای خارجی مورد فرآوری قرار می‌گیرد.

کد خبر 5072640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha