۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

نظارت ها دراستان زنجان برای کنترل کرونا افزایش یابد

نظارت ها دراستان زنجان برای کنترل کرونا افزایش یابد

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، با بیان اینکه نظارت‌ها باید افزایش یافته و پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری اجرایی شود، گفت:جمعیت هلال احمر به ظرفیت کنترلی استان اضافه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید قاسم سلیمانی از طرح‌های تأثیرگذار برای کنترل بیماری کرونا است، گفت: باید برای اجرای بهتر این دو طرح تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

وی اظهار کرد: رویکرد اصلی قرارگاه پیگیری و اجرای مصوبات ستاد ملی، ستاد استانی و قرارگاه عملیات ملی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، گفت: تعلل کنندگان اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی و ستاد کرونا برخورد قانونی خواهند شد.

مرادی نافچی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن طرح شهید قاسم سلیمانی ضروری است صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مرکز بهداشت و سپاه انصارالمهدی از طریق رسانه‌ها جزئیات طرح را اعلام کنند، ابراز کرد: همچنین اداره کل میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان استان با اعلام نیاز قرارگاه عملیاتی کرونای استان، فضاها و امکانات را در اختیار مدیر اجرایی نقاهتگاه‌های استان قرار دهند.

مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در شرایط کنونی فضای خود را در اختیار پایگاه‌های سلامت قرار دهند، افزود: امروز یکی از طرح‌های تأثیرگذار در کنترل بیماری کرونا طرح شهید قاسم سلیمانی و نیز طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها است.

وی از برخورد قانونی با کسانی که در اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی و ستاد کرونا تعلل کنند، خبر داد و تصریح کرد: اجرای به موقع و مطلوب طرح شهید قاسم سلیمانی یکی از اولویت‌ها است؛ چرا که هدف از اجرای این طرح کنترل شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از ملزومات شرایط کنونی که شاهد شیوع کرونا در موج سوم این بیماری هستیم، به شمار می‌رود.

این مسئول با تاکید بر اینکه جزئیات طرح شهید سلیمانی باید به مردم ارائه شود، ادامه داد: اعلام جزئیات طرح شهید قاسم سلیمانی باعث خواهد شد تا شاهد روند مطلوب در اجرای این طرح باشیم و این مهم باید از سوی دستگاه‌هایی چون سپاه انصارالمهدی (عج) استان، صدا و سیمای مرکز زنجان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز بهداشت جدی گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه امروز باید بر اساس نیاز شرایط، فضا و امکانات دستگاه‌ها در اختیار مرکز بهداشت جهت استقرار نقاهتگاه قرار گیرد، اظهار کرد: بحث قرار دادن فضاهای دستگاه‌های اداری به مرکز بهداشت باید تا یک هفته آینده محقق شود.

وی یکی دیگر از اقداماتی که امروز باید به جد دنبال شود، بحث جلوگیری از تجمع مردم در داروخانه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع باید توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان پیگیری شود.

کد خبر 5078669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha