۴ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۹

در دومین موج از صدور فرمان عفو؛

بخشش جنایتکاران؛ پدر «جرد کوشنر» هم مشمول عفو ترامپ شد

بخشش جنایتکاران؛ پدر «جرد کوشنر» هم مشمول عفو ترامپ شد

دومین موج از فرمانهای عفو رئیس جمهور آمریکا این بار شامل حال ۲۶ محکوم دیگر از جمله «پل منفورت » و پدر «جرد کوشنر» شد؛ فردی که به فرار مالیاتی و کمک‌های انتخاباتی غیرقانونی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین فرمانهای عفو خود «پل منفورت» رئیس پیشین کمپین انتخاباتی خود، «راجر استون» دوست صمیمی و مشاور سابق، و «چارلز کوشنر» پدر «جرد کوشنر» توسعه دهنده حوزه املاک و مستغلات را عفو کرد.

منفورت در جریان تحقیقات بازپرس ویژه پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مجرم شناخته شد. راجر استون، دوست صمیمی و مشاور سابق ترامپ نیز به دلیل شهادت دروغین در نشست استماع کنگره محکوم شد.

چارلز کوشنر، پدر «جرد کوشنر» داماد و مشاور بلندپایه ترامپ در کاخ سفید نیز به فرار مالیاتی و اهدای کمک‌های مالی غیرقانونی به کمپین‌های انتخاباتی محکوم شده بود.

گفتنی است که این دومین موج فرمان‌های عفو ترامپ در دو روز گذشته است که به محض ورود وی به «پالم بیچ» در ایالت فلوریدا صادر شدند.

ترامپ همچنین عاملان کشتار و زخمی کردن ۳۱ غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد. نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل شهروندان عراقی در سال ۲۰۰۷ دخالت داشته‌اند از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به زندان ابد شده بود.

براساس این گزراش، این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ «النسور» در بغداد در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ هستند. شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ‪ ۲۵‬ شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در میدان نسور در غرب بغداد ‪ ۱۷‬ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و در برابر عمومی به گلوله بست و کشت. در این جنایت ‪ ۲۷‬ تن زخمی شدند.

گفتنی است که سناتور «بن ساسه» جمهوریخواه شامگاه چهارشنبه در واکنش به صدور این فرمان‌های عفو از سوی ترامپ با صدور بیانیه‌ای این اقدام ترامپ را به شدت تقبیح کرد و مشمولان این عفو را افرادی خواند که «بارها با وقاحتی آشکار قانون را نقض کرده و به مردم آمریکا آسیب رسانده اند».

کد خبر 5103598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha