۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر خبر داد:

افزایش تعداد دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل با شیوع کرونا

افزایش تعداد دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل با شیوع کرونا

کاشمر ـ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر گفت: شیوع ویروس کرونا موجب افزایش تعداد دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله طاهریان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشمر اظهار کرد: امسال شیوع ویروس کرونا در افزایش تعداد دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل تأثیر گذار بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه استان خراسان رضوی در کل کشور بالاترین درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را دارد، گفت: این امر به دغدغه‌ای برای مسئولان استانی تبدیل شده است، که در همین راستا، پنجم تا بیستم دی‌ماه به جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در دوره ابتدایی ۲۰۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که ۶۷ نفر جذب شدند و ۷۳ دانش آموز نیز استثنایی هستند که از طریق سازمان بهزیستی باید مورد حمایت قرار بگیرند. تنها ۶۷ نفر هنوز جذب نشدند که به صورت ترک تحصیل در دوره ابتدایی محسوب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر تعداد دانش آموزان پایه ششم به هفتم که وارد مقطع جدید نشده و ترک تحصیل کردند را ۹۰ نفر، پایه هفتم به هشتم ۳۹ نفر، پایه هشتم به نهم، ۴۵ نفر و پایه نهم به دهم که ورودی مقطع جدید است را ۲۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد مقطع جدید، تعدادی بزرگسال و تعدادی داوطلبین آزاد بودند که به دلیل سن و سال، خودشان تصمیم گیرنده هستند.

وی با بیان اینکه در دوره متوسطه دوم، پایه‌های یازدهم و دوازدهم هم ۷۷ نفر در رشته‌های نظری و ۵۰ نفر در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بازمانده از تحصیل داریم، افزود: کل دانش آموزانی که در متوسطه دوره اول و دوم متوسطه بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل‌ها هستند، ۳۸۷ نفرند که پس از مهرماه بیش از ۱۲۰ نفر آنها جذب شده‌اند.

طاهریان با بیان اینکه کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسط اول و دوم ۵۲۷ نفر هستند، افزود: در مجموع امسال به نسبت سال گذشته بیش از ۵۰ دانش آموز بر آمار ترک تحصیل افزوده شده است که می‌تواند مرتبط با کرونا و عوامل روانی ایجاد شده توسط آن باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: اگرچه آمار ترک تحصیل هر روستا را به تفکیک در اختیار دهیاران قرار دادیم و خواستار رسیدگی شدیم ولی متأسفانه طرح موفقی نبود و بازخوردی از این مسیر ندیدیم اما باز هم پیگیر هستیم از روش‌های دیگر دانش آموزان را جذب کنیم.

طاهریان، کودک همسری و ازدواج‌های زود هنگام را علت اصلی ترک تحصیل دانست و افزود: ازدواج موجب شده شوهر دانش آموز اجازه رفتن به مدرسه را ندهد، از سویی چون سواد اکثر پسران در روستاها کمتر است می‌گویند نباید سواد همسر بیشتر از ما باشد به همین جهت اجازه نمی‌دهند دختران به ادامه تحصیل بپردازند.

وی، مشکلات اقتصادی و عدم انگیزه دانش آموزان را از دیگر عوامل ترک تحصیل دانش آموزان دانست و بیان کرد: نداشتن تبلت و موبایل و یا عدم امکان اتصال به فضای مجازی موجب ترک تحصیل دانش آموزان به خصوص در روستاها شده است.

کد خبر 5112878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha