۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹

حق شناس به حناچی تذکر داد؛

رکود ۲ ساله حمایت از اقشار غیر برخوردار جامعه شهری و دستفروشان

رکود ۲ ساله حمایت از اقشار غیر برخوردار جامعه شهری و دستفروشان

عضو شورای شهرگفت: طرح ساماندهی مشاغل سیار بی کانون را دو سال پیش تصویب کرده ایم اما پس از سپری شدن ۲ سال از این مصوبه بسیار جامع و کارشناسی تاکنون نسبت به عملیاتی شدن آن اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در جریان دویست و شصت و سومین جلسه شورا با اشاره به اینکه طرح ساماندهی مشاغل سیار بی‌کانون دو سال پیش تصویب و ابلاغ شده اما پس از سپری شدن ۲ سال از این مصوبه که بسیار جامع و کارشناسی بوده تاکنون نسبت به عملیاتی شدن آن اقدامی نکرده‌اند. خطاب به شهردار تهران گفت: همانگونه که استحضار دارید شورای اسلامی شهر تهران با رویکرد حمایت از اقشار غیر برخوردار جامعه شهری و بخصوص دست فروشان، طرح ساماندهی مشاغل سیار بی کانون در شهر تهران را در تاریخ ۹۷/۱۰/۲۷ تصویب و ابلاغ کرد که متاسفانه علی رغم سپری شدن ۲ سال از این مصوبه بسیار جامع و کارشناسی واحدهای ذیربط در شهرداری تهران تاکنون نسبت به عملیاتی شدن دستور العمل های موضوع بندهای پ، ت ماده سوم مصوبه مذکور و دستورالعمل جامع ساماندهی دست فروشی در شهر تهران اقدامی نکرده‌اند. مسئله‌ای با این اهمیت که بخش عمده‌ای از جامعه شهری مخاطب آن هستند مغفول شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ادامه داد: این در حالی است که در اقدامی دیگر نسبت به ارائه لایحه طرح بهره برداری از پیاده راه های شهر تهران با رویکرد عدم توجه به حقوق عمومی و حقوق همگانی و نیز عدم توجه به حقوق اقشار غیر برخوردار جامعه شهری، مشاغل سیار و بی کانون و دست فروشان و نیز عدم التفات به مبانی نظری مد پیاده و کیفیت بخشی به پیاده روها آن‌هم بدون پیوست‌های مطالعاتی و طرح جامع و نیز عدم در نظر گرفتن تمامی سایر ابعاد فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی زیست محیطی، شهر سازی و معماری …شورا اقدام شده است.

حق شناس افزود: بدین وسیله از جنابعالی درخواست می‌شود سریعاً دستورات لازم را جهت عملیاتی شدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران صادر فرمایید و موضوع ساماندهی پیاده روها را مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 5118392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha