۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد:

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان‌جنوبی

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از ممنوع بودن شکار هرگونه پرنده مهاجر آبزی، کنار آبزی و وحشی در استان به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری اظهار کرد: متأسفانه به دلیل گزارش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی و احتمال شیوع این بیماری از طریق پرندگان مهاجر و وحشی، هرگونه شکار پرنده ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از عموم مردم نیز خواست در صورت مشاهده پرندگان مهاجر و وحشی تلف شده از تماس با این پرندگان به جد خودداری کرده و بلافاصله مراتب را به صورت حضوری یا تلفنی به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست و یا دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

اکبری با اشاره به مشکلات ناشی از این بیماری در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی بر مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های پرندگان کنترل و نظارت دقیق دارد و انتظار دارد شکارچیان به هشدارهای داده شده در خصوص توجه جدی کنند.

وی افزود: با توجه به مهاجرت پرندگان وحشی به زیستگاه‌های آبی استان ازجمله تالاب کجی نمکزار نهبندان، نیزارخور، سدها و حاشیه رودخانه‌ها، احتمال آلودگی و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا وجود دارد که بی‌تفاوتی شکارچیان به این موضوع ممکن است عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

اکبری گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کلیه پرندگان حتی مرغ و خروس‌های محلی را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد و لازم است صاحبان مرغداری‌ها و اماکن دام و طیور نسبت به رعایت موارد بهداشتی محل نگهداری به منظور جلوگیری از ابتلاء به این بیماری توجه بیشتری داشته و به هیچ وجه لاشه یا زائدات مرغ را در فضای باز رهاسازی نکنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی با داشتن رودخانه، سد، تالاب و پهنه‌های آبی و… هر سال به صورت موقت میزبان تعدادی از پرندگان مهاجر است، تمام سدها و آبگیرهایی که احتمال وجود پرندگان مهاجر در آنها می‌رود مورد پایش مداوم قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده پرندگان تلف شده نیز بلافاصله موضوع به اداره دامپزشکی جهت انجام اقدامات لازم، گزارش می‌شود.

کد خبر 5122039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha