۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

مشوق‌های صادراتی برای تخفیف بهره وام و ایجاد زیرساخت

مشوق‌های صادراتی برای تخفیف بهره وام و ایجاد زیرساخت

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان و تجهیز پایانه‌های صادراتی مرزی کشور اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید زادبوم گفت: مشوق‌های صادراتی که در قانون بودجه امسال گنجانده شده بود، امسال محقق شده و بودجه مشوق‌های صادراتی در اختیار ما قرار گرفته است. مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان و تجهیز پایانه‌های صادراتی مرزی کشور اعمال می‌شود.

زادبودم گفت: بخشی از این مشوق‌ها در قالب وام و اعتبارات ریالی به صادرکنندگانی است که به منابع مالی ریالی نیاز دارند و از طریق صندوق توسعه ملی یا بانک‌ها می‌توانند تسهیلات با نرخ بهره ۱۴.۵ درصدی دریافت کنند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: هم اکنون این تسهیلات از طریق بانک توسعه صادرات و چند بانک عامل دیگر در حال پرداخت به صادرکنندگان است.

زادبوم گفت: زیرساخت‌های مرزی از قبیل پایانه‌های مرزی صادراتی و تیرپارک‌ها و پایگاه‌های صادراتی بیشترین مشکل را در روند ساده‌سازی و روان‌سازی صادرات کشور دارند و کالا در این مرزها رسوب می‌کند.

وی افزود: برای حل این مشکل در قالب ۵۶ طرحی که از استان‌ها رسیده و در حال ارزیابی است، برای کمک به بخش خصوصی فعال در این بخش، اقدام به ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از قبیل سردخانه و … در مرزها از محل بودجه‌های دولتی مشوق صادراتی خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: زیرساخت‌های صادراتی و لجستیک صادرات ما واقعاً ضعیف است و برای افزایش صادرات باید این زیرساخت‌ها درست شود.

وی افزود: برخی از این زیرساخت‌ها مثل جاده‌ها و پایانه‌های مرزی و گمرک با همکاری وزارت راه و شهرسازی و گمرکات کل کشور و برخی دیگر از طریق توسعه لجستیک و خدمات بازرگانی در پایانه‌ها باید ایجاد شود که ما مشوق‌های صادراتی را در سال جاری به این سمت سوق داده‌ایم.

کد خبر 5134545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha