۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور:

۲۱۸ هزار دانش‌آموز عشایر در کشور مشغول تحصیل هستند

۲۱۸ هزار دانش‌آموز عشایر در کشور مشغول تحصیل هستند

کرمان - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور گفت: به برکت جمهوری اسلامی در حال حاضر ۲۱۸ هزار دانش آموز عشایری در ۲۷ استان کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سیفی روز یکشنبه در آئین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در مدرسه عصمتیه روستای قنات ملک (زادگاه سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی) بیان داشت: اگر سردار سلیمانی نبود کشور به آشفتگی دچار می‌شد به همین دلیل است که ما برکات وجود سردار سلیمانی را حتی بعد از مرگ او نیز مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: از منطقه محروم عشایری (قنات ملک) فرزندی متولد می‌شود که محصول انقلاب اسلامی و مدارس است و لرزه بر اندام دشمنان اسلام و مسلمین می‌اندازد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور گفت: دانش‌آموزان باید سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند و در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس باید تلاش شود.

سیفی تصریح کرد: عشایر ذخیره انقلاب اسلامی هستند لذا امیدواریم که رفاه و آموزش با کیفیت برای این عزیزان در کشور فراهم شود.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیداری که با مدیران ادارات کل آموزش و پرورش داشتند بر این مسئله تاکید کردند که باید مسیر دسترسی به آموزش با کیفیت در تمامی مناطق کشور فراهم شود و هیچ فرقی بین نقاط مرزی کشور و حتی دور افتاده‌ترین نقاط، نسبت به مرکز استان‌ها وجود نداشته باشد.

سیفی یادآور شد: امیدواریم در کشور شرایطی به وجود بیاید که همه دانش‌آموزان به طور مساوی از امکانات کشور فرهنگسراها، سینماها، مکان‌های ورزشی و … برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی در حال حاضر ۲۱۸ هزار دانش آموز عشایری در ۲۷ استان کشور در ۶ هزار مدرسه به تحصیل مشغول می‌باشند که هزار و ۷۹۰ مدرسه از این تعداد مدرسه، مدارس سیار هستند.

وی ابراز داشت: طی سه سال گذشته اولویت اول آموزش و پرورش پوشش تحصیلی برای دانش آموزان دختر عشایری بوده برای اینکه اگر این دانش آموزان شرایط تحصیل داشته باشند می‌توانند باعث توسعه و پیشرفت کشور شوند.

سیفی گفت: از اولویت‌های بعدی آموزش و پرورش عشایری می‌توان به گسترش، بهسازی، آماده‌سازی مدارس چادری به مدارس کانکسی چرخدار مجهز به پنل خورشیدی و دارای اتاق استراحت معلم و مجهز به سرویس بهداشتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کانکس چرخدار بهتر از ساختمان فیزیکی است گفت: تعداد دانش آموزان در مناطق عشایری کم است ضمن اینکه دانش آموزان باید در مناطق صعب العبور تحصیل کنند از سویی ساخت ساختمان در این مناطق به صرفه نیست برای اینکه امکان دارد عشایر به خاطر خشکسالی مسیر کوچه خود را تغییر دهند.

سیفی یادآور شد: به زودی شاهد تبدیل شدن ۲۵ مدرسه چادری شهرستان رابر به مدرسه کانکسی خواهیم بود.

کد خبر 5135381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha